Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: beteende
Läst 2285 ggr
Vaargen
1

Varför valde du jack russell terrier?

Varför valde du just en jack russell terrier när du köpte hund? vad lockade dig? 😃

Andorr
0

Jack rusell lockade inte mig. Kan man locka en Jack rusell? 🤔

Andorr
0

Förlåt. Lekte bara med orden. Fy, mig.

Gnyr…

Jaxination
0

Var hundvakt åt mammas jobbarkompis hund, en jrt, som sedan skulle ha valpar, så tjatade jag i evigheter på mina föräldrar om hund, så tingade vi en valp, Den 11 juli 2008, hämtade vi hem min tik Racystar Canis Hokuspokus. Jag fastande för rasen direkt och letade tidigt efter en uppfödare som matchade mina krav. Den 28 oktober 2012 hämtade jag hem min hane True Fairytale's Believe In Me, på foderavtal. Med hans ankomst hade jag lite mer planer och bakgrund på vad jag ville göra. Han är mycket finare exteriört än min tik och ett helt annat driv i träning, samt lite bakgrund för grytjakt. :)

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

tnoet
0

Gillade formatet, att det är en liten hund men ändå tålig med mycket driv. Sen lockades jag en del av utmaningen… Samarbeta med en terrier, liksom. Sånt som folk säger är omöjligt! Nästa gång blir det nog en Parson dock. Hört att de är snäppet värre. ;)

Gia91an
0

Jag valde inte Stacey, hon valde mig. Och min sambo. Typ. Ren slump!

Cederström
1

Jag ville ha en utmaning, tyckte att rasen är så tillgiven. De är tillgivna det vet jag nu. när jag köpte Laagårdens Sam McCloud var det min fru som föll för honom på en utställnig i Gryttinge ridhus där uppfödaren ställde ut honom och han blev Bir valp. Det är den goaste Jackis jag har ägt därför blev nästa valp en Dandie Dinmont Terrier. Det är driv i den rase också men på ett annat sätt. Det finns ingen jaktintinkt iden men ändå en terrier.

Jackie 2012
0

Jag är hund och pälsallergiker, ville ha en stor hund i en liten reseförpakning. Tyckte om rasen och blev överlycklig när jag gullat med valpen i 4 h och inte kände av min allergi.

JackieOskyldig

TeaOchHanna
1

Jag hade samma anledning som många andra, jag ville ha mycket hund i litet format :) Stod och valde lite mellan tax och terrier, sedan blev det terrier då de är lite mer följsamma mot sin matte än en tax. Jack russell var en av de terrier-raserna jag hade funderat på ett tag och helt plötsligt fanns en kull i närheten och jag hade tid för valp. Jag gjorde det som man inte ska göra, åkte och tittade på valparna och blev kär… Så det var lite slump men ändå inte att det blev jack russell. Nu funderar jag på en till hund och kan faktiskt inte tänka mig annat än en jack russell. Helst strävhårig som många av er har här inne, tycker de ser så otroligt charmiga och söta ut!

ACS_Fotograf
0

Valde mellan jrt eller borderterrier

MVH
Christopher
ACS Fotograf

Smilla177
0

Jag hade varit hundvakt åt en ur mysig Jack russel och sa direkt om jag köper en hund skall det bli den rasen. Sagt och gjort den 17 juli 2012 åkte vi till Örebro och tittade på en ett årig Jackrussel, jag och min make blev överförtjusta direkt Dagen där på åkte vi hem med denna underbara varelse, Är uppvuxen med många olika raser så jag visste lite vad jag inte ville ha.

catr.ruds
0

Jag valde Jack russell för att jag ville ha en hund som orkade mycket då jag jobbade i ett stall och jag kunde ha med hund till jobbet. Sedan var hade jag träffat många trevliga jack russells innan och fastnade för rasen väldigt snabbt.

aicifel
0

Efter att ha övertalat sambon att vi skulle bli med hund så var valet självklart! Eftersom vi agerar extrafamilj åt en jämte kunde det inte vara en lika stor hund då vi bor i lägenhet och någon liten "fjant"hund ville inte sambon ha, så vi valde helt enkelt en GIGANTISK hund i litet format:)

Maria29
0

Jag har haft enorma problem med råttor och jrts är ju tokiga jägare. 😉Skämt å sido så fick jag min tik av min mor som även döpte henne till Lisa efter den otäcka JRTn från hennes barndom.  I början hade jag svårt att förstå mig på henne eftersom jag inte var van vid terriers men nu så skulle jag inte vilja vara utan min egensiniga lilla flicka som styr över sina greyhound "syskon".

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

ninnen
0

Jag gillade jackies först för att de är så otroligt vackra hundar. Sen föll jag för att de är som studsbollar, full av energi och driv :) mycke hund i litet paket!