Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 2097 ggr
tnoet
0

Hänga rosetter!

Okej, nu när jag har flyttat till hus och har ett rum enbart för hundarna och träning tänkte jag att jag kunde hänga upp deras rosetter under respektive porträtt..

Vill hänga dem RAKT på rader om typ 120 cm. Först testade jag med hårt åtspänd fiskelina + en stöttande spik i mitten, men linan klarade inte av vikten och vek sig.. så alla hängde i en båge. Testade med en tunnare ståltråd men det funkade inte heller så bra. 

Nån annan som har sina rosetter framme? Hur har ni gjort? Tips?

[tk1971]
1

Fias rosetter hänger på en stor anslagstavla. I sovrummet. Huller om buller.

catr.ruds
1

Själv har jag inga rosetter. Men jag vet några som hängde sina rosetter på typ presentsnöre som dom satte häftstift i ändarna och med lite mellanrum. Det höll superbra och då var det ganska mycket väldigt stora rosetter som hängde uppe och dom hängde längs hela väggarna.

Elcyion
1

Det du också skulle kunna testa är att sätta upp en mindre "regel" (~2x2 cm) och måla den i samma färg som väggen. Sedan spika i små spik (tex nubb) att hänga rosetterna på.

Medarbetare på jack russel terrier

tnoet
0

#2 Agilityrosetterna klarade av att hänga på fiskelinan, men sen när de där flådiga utställningsrosetterna skulle upp brakade allt.. De är typ större än hunden när hon sitter, så jag tror inte något snöre funkar till dem tyvärr. 

#3 Regel! Smart! Att jag inte tänkt på det, bra tips! Kanske till och med skulle kunna hitta nån tunn plåtlist man skruvar fast så kan man ju hänga saker direkt på den istället för att spika.

catr.ruds
0

#4 Det ska funka även med stora. dom som jag känner som gjorde så hade även väldigt stora hängande så på band. Men man får ju då tänka på att sätta häftstift längs vägen så ska det fungera.

Jaxination
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har mina såhär! Hanens rosetter är uppsatta på väggen på en ståltrådslina. Förutom de två yttersta svart/vit/röda, de är är min tiks. Hennes rosetter och priser står på väggen. Har bara agility och rallyrosetterna framme, hennes utställningsrosetter ligger i den stora glashållaren. :)

Men tanken är att i framtiden endast ta titelrosetter och diplom på väggen, lite mer stilrent, när jag flyttar hemifrån.

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

carcha01
1

Jag har köpt rosetthyllor hos Börjes i Tingryd. Sedan har jag gått till glasmästaren och fått tillskuret plexiglasskivor med skruvhål, som jag har skruvat fast med små skruvar i träet. Då blir det dammfritt!
Hyllorna är 60x42 cm med fyra uppspända "gardinspiraler", så om rosetterna är väldigt stora får man kanske tillverka hyllorna själv.

Bilden är från Börjes webshop.

tnoet
0

#7 Spännande! När jag googlade såg jag en hel del liknande trähyllor från USA, men det där var ju riktigt smart!

tezzla
1

Jag har köpt en stålvajer på ikea som jag har några på. Rummet är litet så de andra ligger i en stor vas

tezzla
1

.

tnoet
0

#9 Stålvajern från Ikea funderade jag på först för den har jag haft tidigare för att dölja en sovalkov, men trodde att de där "ändpinnarna" skulle synas för mycket. Vilket de uppenbarligen inte gör! :)