Löp
Hur långt mellan löpen har era tikar? Det verkar som att Fia nu, när som helst, ska löpa för andra gången. Hon är svullen och stinker som en skunk 😃(jo, det är verkligen påtagligt vilken lukt som omger henne) och det är nästan 11 månader sedan första löpet. Vi tvåbenta får också extra uppmärksamhet av henne.
Min tik löpte med ca 6 månanders mellanrum. 2 ggr/år innan vi tog beslutet att kastrera henne. 🙂
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |
Tea löper just nu😕 Det är tredje löpet och det är ungefär 11 månader mellan varje löp.
Min äldsta löpte med PRICK 6 mån mellanrum innan jag kastrerade henne. Min yngsta har bara löpt två gånger hittills men det var 8 mån mellan gångerna, dock gick jag och väntade på det i säkert en månad eftersom hon blev så hiiiimla svullen.
En GD i Simrishamn löper 4 ggr/år. Så det är ganska individuellt.
Medarbetare på jack russel terrier
Mercedes löper med ca 6 månaders mellanrum.
Min uppfödare till Tore har en tik som löper 1 gång om året. Det normala är att de löper 1 gång om året.
Njaaaaa, de är mer normalt med 2 gånger på ett år..
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |
Jopp, jag anade rätt. Idag började det. Dags att hålla stenkoll på henne.
Nu har vi tagit upp viltspårträningen igen, löpet till trots. Jag tyckte det var bäst att ta en paus med det i höstas när hon inte verkade särskilt intresserad av det. Men idag gick det bra! Spåret hade legat över natten i drygt 14 timmar. Det märktes att hon var intresserad och gick klockrent - ända till klöven. Jag tror inte hon riktigt fattat att det är klöven hon letar efter. Jag är tvungen att visa henne den, när hon gått förbi den på 30 cm avstånd. Då blir hon intresserad av den, och bär den stolt till bilen. Märkligt.
#9 Jag går en viltspårskurs just nu och instruktören säger att vissa hundar förstår att spåret är fejkat och därför inte tänder till så mycket som i skarpt läge. Kan ju vara så att Fia vet att klöven kommer från dig och inte kopplar ihop det med spårandet. :)
#10: Jaså? Intressant, det har jag aldrig tänkt på.
Jag hade aldrig det här problemet med förra hunden, hon hade helst velat äta upp klöven på en gång : )
Ca var 7:de månad, men med en ny tik i hemmet väntade hon 11 månader för att löpa samtidigt som den nya tiken.
Jackie