Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettbilder-filmer
Läst 5866 ggr
catr.ruds
6

Catch Mercedes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte lägga in bilder bilder på Mercedes. Första bilden jag lägger in är en bild jag tog när hon var nio veckor och jag hämtade henne.

catr.ruds
3

Nästa bild är också en bild från den dagen jag hämtade henne.

catr.ruds
1

10 veckor gammal

catr.ruds
2

3 månader

catr.ruds
4

5 månader

catr.ruds
3

Nästan 7 månader

Gia91an
0

ÅÅh vad kul att Mercedes fick en egen bildtråd! Hon är jättefin! :) Ska bli kul att följa hennes utveckling! :D

Mr_Si
0

Oj villken söt vovva :)

catr.ruds
1

Det måste ha varit något väldigt intressant i äppelträdet.

LinaK
0

Wow vilken sötnos! 🙂 Är hon JRTC reggad? Hon ser så långbent ut.

riktigt fin!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

catr.ruds
0

#9 Ja hon är JRTC reggad

catr.ruds
3

Det här med att rulla sig är Mercedes en mästare på.

catr.ruds
6

Denna bilden blev ganska fin. Hon ser visserligen nästan lite mordisk ut.

catr.ruds
3

Att äta frukt är jättegott!

catr.ruds
5

Idag är Mercedes 7 månader. Här ligger hon på en av mammas hundar, det ser lite trångt ut faktiskt.

Gia91an
0

14# så gosigt! ^^

Elcyion
0

#14 *mys*

Medarbetare på jack russel terrier

catr.ruds
2

här har Mercedes somnat med huvudet i min sko. Denna bilden är lite kornig då det var mörkt och jag tog den med mobilen, men jag gillar den ändå.

Gia91an
0

17# Haha så sött! Knasvovva! ;)

catr.ruds
3

Märkte at jag inte har lagt till denna. En bild på Mercedes när hon bara var några dagar gammal.

Gia91an
0

Oj vad mörk hon var där! :O

catr.ruds
0

#20 Ja visst var hon. Hon var ju mörkare när jag hämtade henne med än hon är nu.

Gia91an
0

21# Jo verkligen! Såg bilder på min hund som valp (hon är omplacering) och hon var också nästan svart! Lite kul att de ändrar färg sådär! :)

catr.ruds
0

Tänk att det kan vara så svårt att få tag på veterinärer på en fredag. Tänk att alla veterinärer man kan ta sig till har stängt fredag till söndag.

Gia91an
0

Oj men vad har hänt? 😕

catr.ruds
0

Mercedes skriker till ibland när hon kissar och verkar tycka det är obehagligt att kissa och trampar runt när hon sätter sig och kissar. Tycker det är lika bra att kolla upp det. Tyvärr kan jag inte få ta på någon veterinär förrän på måndag.

Gia91an
0

usch men stackars tös! Har hon gjort så länge?  Jo det är nog bra om du får tag i dem på måndag, men ibland är de allt svåra att få tag i! Försöker du med flera veterinärstationer eller en? 

Vi håller tummarna här hemma i alla fall! Glöm inte att berätta hur det går!

catr.ruds
0

Hon började med det igår kväll. Har försökt med alla som finns som jag kan ta mig till men alla har stängt hela helgen. Ibland kan man undra vad do finns till för.

Gia91an
0

27# Konstiga kliniker som har stängt allihopa? :O Inte bra! Men du har ju verkligen försökt! Vi håller tummarna som sagt! :)

Annette
0

Ring distriktsveterinärerna. Även om de är för större djur så kan de ge råd och ev. ringa ett recept.

Här har vi bra distriktare. För många år sedan kom de ut och avlivade vår nästan 14 år gamla Rottweiler så hon skulle slippa en sista bilresa när hennes kropp hastigt tog slut.

catr.ruds
1

Har inte haft tid att gå in här på ett tag. I måndags var vi hos veterinären men dom hittade inget fel på henne.  Men hon ska få penicillin ändå.

Mercedes råkade ut för is första gången häromdan🙂. Det var två ganska nära varandra och den första gick hon över lugnt och den andra började hon lugnt på men det var en luftblåsa under som krasade när hon gick på den så hon började springa. Då blev det Bambi på hal is hihi, alla benen åt olika håll. Då hoppade hon åt sidan och kollade på isen och undrade vad det var som hände.

Idag var vi ute i skogen och Mercedes fick gå lös igen och hon var jätteduktig. Hon gick fot med mig ganska mycket och när hon sprang runt inne i skogen och jag ropade kom hon springande i full fart.

catr.ruds
0

Mercedes i sin tröja.

Gia91an
0

30# Gud vad kul det är med hundar och snö och is! :) De är så söta då! Härligt att det går bra med att ha henne lös, riktigt duktigt! :)

31# Väldigt bra passform på den tröjan, har du gjort den själv? :)

catr.ruds
0

#32 ja den har jag gjort själv. Den är helt stickad i resår så då passar den väldigt bra.

Gia91an
0

33# Väldigt fin, har gjort en liknande till min vovva! :) såå kul att göra saker till dem! :)

catr.ruds
1

#34 Ja det är det verkligen. Jag håller på med en till i annan färg. Jag tycker om detta garnet med olika färger för att det blir så häftiga mönster av det.

Gia91an
0

Hmmm… ska nog göra en ny tråd om egengjorda hundkläder. Detta tycker jag i allafall är riktigt intressant! :)

Ja det garnet är superfint! Och hon passar verkligen i färgen med! :)

catr.ruds
0

Idag har Mercedes fått se sin första snö. Hon jagade snöflingorna när dom nästan hade landat.

Elcyion
0

De små liver är lättroade 😂

catr.ruds
0

Igår blev Mercedes 8 månader och hon har blivit riktigt stor nu. Tänk vad fort tiden går.

catr.ruds
1

Hittade en gammal söt bild på mobilen. Här var hon bara 10 veckor.

catr.ruds
0

Usch då nu har jag sett en skabbräv också. Den hade bara en pinne till svans och haltade den lilla stackaren. Får bara hoppas att Mercedes inte får skabb nu bara.

Elcyion
1

Ska man inte ringa kommunen om du ser en skabbräv så att de kan skjuta den? Jag har något i bakhuvudet om det.

Gia91an
1

42# Eller jaktlag om det finns kan man väl också höra av sig till?

catr.ruds
0

Jo man ska ringa och anmäla så att en jägare kan komma och skjuta den. Vi har ju inga jägare här just nu så då blir det kommunen men vi såg den inte innan kommunens kontor stängde men vi ska ringa imorgon.

Gia91an
1

44# Bra att ni ska ringa i alla fall. Tror det är ganska svårt att komma ihåg sånt annars, osäker på om jag skulle komma på tanken att ringa någon i samma situation.

Men för att gå vidare till skabb, är inte det ganska enkelt att bli av med? Stronghold i nacken bara väl?

catr.ruds
1

Det brukar vara Stronghold två gånger med 4 veckors mellanrum och sanering av bostaden.

Har varit med om några skabbrävar då vi har mycket räv här så då vet man ju vad som ska göras.

catr.ruds
1

Mercedes väntar på att få springa iväg ute i skogen

catr.ruds
1

Full fart framåt.

catr.ruds
2

Ibland får man ju stanna upp för att speja lite.

catr.ruds
2

Det finns mycket att gräva efter i snön.

Gia91an
0

Haha hon är så charmig! Är det en ny tröja med? Gud vad du är duktig! :) Glöm inte lägga upp bild i kläder-tråden! :D

catr.ruds
1

Japp det är en ny. Här stickat sockor i det garnet till mig med.

catr.ruds
1

Har inte lagt upp bilder här på ett tag nu så tänkte att det var dags nu. Ett par dagsfärska bilder. Dock inga helkroppsbilder från sidan då jag tycker att det ser för hemskt ut nu när hon har blivit så smal.

catr.ruds
1

En till

catr.ruds
2

Sista

catr.ruds
1

Det är ju tur att man har en clown till hund så man får skratta lite.

catr.ruds
2

När matte diskar sitter jag i den lilla lådan och tittar på.

Gia91an
0

56! haha så söt! Så gör stacey med! xD

catr.ruds
0

Det lilla aprilskämtet kan nu en massa ticks och hon älskar att träna. När vi tränar och jag säger att hon ska göra en sak kan hon prova precis vilka tick som helst ibland och kolla om det blir rätt. Haha.

Gullan_J
0

Gud vad han är fin! Kanske den snyggaste jacken jag sett faktiskt :)

-Bättre ökänd än okänd

catr.ruds
1

Nu har det lilla aprilskämtet hunnit bli hela 10 månader. Tänk vad fort tiden går. Hon har gått upp lite i vikt med nu men jag tycker fortfarande att hon är lite smal men inte så som för ett litet tag sen.

Gia91an
1

61# Alltså hon blir verkligen bara vackrare och vackrare…. Snacka om skönhet!

Elcyion
1

Hon börjar ser riktigt bra ut i kroppen 🙂

catr.ruds
0

Den här leksaken har varit med i ca 8 månader nu. Den var först inte så rolig men sedan märkte hon att man kan pipa med den, speciellt när matte pratar i telefon. Men när pipet försvann genom ett hål och matte slängde pipet drog hon ut all stoppning och sedan drog hon sönder tyget haha. Denna sidan är ändå den "hela" sidan, den andra sidan är totalt förstörd haha.

Mr_Si
0

Kul att det verkar gå så bra för er! :)

catr.ruds
0

Nu är Mercedes jättetrött. Hon har haft lekkompis i många timmar och vi åkte ut i skogen och släppte hundarna så att dom fick springa av sig ordentligt. Mercedes blev knuffad rakt ner i leran och blev alldeles smutsig så hon ska få duscha sen. Men kul hade hon i alla fall.

catr.ruds
1

Nu är Mercedes 11 månader så det börjar nog bli dags att börja tänka på vad hon ska få i födelsedagspresent. Det får väl bli någon leksak och kanske lite extra god mat.

catr.ruds
3

Mercedes och jag var ute på en långrunda vid sjön idag. Det har varit så fint väder och termometern utanför köksfönstret visade hela 20 grader.

catr.ruds
0

Min lilla dam gör mig galen just nu. Hon har blivit extremt trotsig igen och vi har diskussioner flera gånger om dagen, blandanat m att man ska gå fint i koppel och att man ska vänta innanför dörren tills matte säger att det är ok att gå. Men vi ska väl ta oss igenom ännu en omgång med trots.

catr.ruds
0

Har inte skrivit här i tråden på ett tag nu så tänkte att det börjar bli dags igen. Idag har jag och Mercedes varit ute och sprungit en runda i skogen då jag fortfarande inte har fått hit min cykel. Det gick riktigt bra och hon sprang precis bredvid mig. Nu har hon precis börjat löpa igen och har fått för sig massa dumma saker, som att man ska göra behoven inne efter promenaderna så det blir att gå riktigt långa rundor lite mer sällan och se till att hon faktiskt gör det hon behöver när vi är ute.

Gia91an
0

70# Usch låter inte jättekul, men vad jag har förstått är det ganska vanligt med att hundar gör så i den åldern, men inte desto mindre irriterande! Skönt att hon i allafall skötte sig i skogen, trots löp och allt!

Bara kämpa på! 🤗

catr.ruds
0

Jag har ju sprungit en gång tidigare och då drog hon jättemycket och då tappade jag lusten lite och så har det vit regnigt och så. men tänkte göra ett nytt försök och så gick det så bra. Behöver ju komma i form lite och då är det ju bra med en kompis att springa med. Hon har ju varit lite högljudd när vi träffar hundar ute med men nu sedan hon började löpa igen r hon tystare och hoppar och piper bara.

Gia91an
0

72# Behöver med ut och springa, och det är tusen gånger roligare när man springer med sin Russell tycker jag. Gud vad kul det är! Härligt att det funkar bättre för er! Det tog ett tag här innan Stacey slutade dra med (och det blir ju en ond spiral det där, hunden drar, man blir irriterad, hunden drar mer, osv). Skönt att hon är tystare med andra hundar nu med, hoppas det håller i sig!

catr.ruds
2

Någon har roat sig på eget håll och ser sååå oskyldig ut.

m2studio
1

Hahahahaha hon är sååååååå fin och busig i sista bilden.

Gärna lägg bilder som vi kan följa hennes utveckling.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Gia91an
0

#74, inte lätt när det är tråkigt. Så gör Stacey med, fast oftast bara med saker hon "får" förstöra. Marodörer är vad de är!

catr.ruds
1

#76 Hon älskar speciellt toa och hushållsrullar Och det är extra roligt att sno dom med massa papper kvar. På denna bilden ser man dock bara hälften av all konfetti.

catr.ruds
1

Nu har större delen av trotsen gått över och Mercedes har nu börjat att gå fint bredvid mig på promenaderna och hon säger inte ett knyst när hon ser en annan hund men hoppar fortfarande lite mot dom, så tror att det berodde mycket på att hon SKULLE fram och när hon inte fick blev hon högljudd.

Tror även att vi båda behövde ta en liten paus från promenaderna för Mercedes lyssnade inte så bra tills efter helgen när vi var hos mamma och hon kunde springa lös på mammas trädgård. Då fokuserade jag mer på att få henne att springa av sig energin. Märkte även hur mycket mattegris hon faktiskt är för att så fort jag gick ifrån trädgården rymde hon efter mig.

Gia91an
0

Hon är verkligen fantastiskt fin! :) Ibland behöver man pauser för att kunna gå vidare, och då är det klokt att ta dem! :)

catr.ruds
0

#79 Jo visst är hon fin alltid. Nu har hon fått riktigt bra hull med. Jag har även upptäckt ganska nyligen att dom få svenska släktingarna hon har har fått bra resultat på utställningar, något jag inte hade någon aning om när jag köpte henne.

catr.ruds
0

Idag har jag äntligen fått tillbaka min cykel så det blev en premiärtur med Mercedes. Hon var ganska duktig i början men när vi cyklade lite fortare tyckte hon att hon skulle jaga lite fåglar. När jag hade sagt till henne ett par gånger var hon snäll igen. Men däremot tycker hon just nu att katter är roliga och ska jagas och så står det så klart två katter precis bredvid vägen som hon skulle jaga å jag fick stanna cykeln tills hon lugnade sig lite. Den ena katten stod kvar tills vi cyklade vidare och den andra stack iväg direkt.

Får kämpa på med det här med katterna så att hon inte måste leta katter så fort vi går utanför dörren då det är väldigt irriterande. Kommer även att bli en del cyklande med henne så att hon får springa mer då hon älskar det.

catr.ruds
2

Har filtat en liten Mercedes. Är inte så jätteduktig men tyckte att den blev fin ändå

Elcyion
0

Coolt! Du har ingen sida som kan beskriva hur man gör? Skulle vara en bra julklapp till mina svärföräldrar (som har en dsg).

catr.ruds
2

http://livingfelt.com/feltingvideos.html har dom mycket bra videos och så kan man nog köpa bra böcker. Sen tror jag att det kan finnas kurser att gå om man vill.

catr.ruds
0

Satt nyss och klippte till godis (såna där strips) för att det i godisburken tog slut under träningen ikväll. Mercedes som är galen i godiset satt jättenära och när jag tog ut en ur påsen från soffbordet tyckte hon att om matte inte ger mig godiset får jag ta den själv och försökte ta den ur handen på mig. Lilla bushunden.

Elcyion
0

Vad är det för godis?

catr.ruds
0

#86 Det är Orlandos strips. Kostar 20 kr på lidl.

Elcyion
0

ok :)

catr.ruds
0

I helgen var jag och Mercedes hos min mamma igen. Då fick hon verkligen leka av sig.  Hon sprang som en tok på trädgården tillsammans med mammas yngsta hund. Sedan älskar hon att åka buss med för att det är så mycket folk på bussen och man får sååå mycket uppmärksamhet. Busschauffören skrattade när jag gick på bussen och sa att hundar brukar bli rädda när han kommer med bussen men att min blir glad haha.  När vi kom hem i söndags var hon helt slut och orkade knappt ens ut på promenad. Hon låg bara och sov hela kvällen haha.

catr.ruds
1

Mercedes tycker att getingen var elak som försvarade sig när hon högg tag i den. Förhoppningsvis har hon lärt sig varför matte säger att hon inte får jaga dom. Blir att hålla ett extra öga på henne nu ikväll så att det inte blir mer svullet.

Gia91an
0

Nemen lille! Stackars!

catr.ruds
0

#91 ja visst var det synd om henne men  hon verkade i alla fall ha lärt sig att dom gör ont. Hela högra läppen och hakan blev ganska uppsvullen men nu är det nästan helt bra igen.

catr.ruds
1

En nytagen bild på det lilla aprilskämtet som jag tog i helgen. Hon har lekt och sprungit hela helgen då vi varit borta så nu ligger hon däckad i soffan och orkar inte göra någonting. När man har haft lekkompis hela helgen och åkt en massa buss blir man så himla trött.

catr.ruds
0

Nu har lilla damen börjat löpa igen och det känns inte som om det var så himla länge sedan. Men tiden går ju så fort. Nu är hon extremt klängig och gnäller i stort sett hela tiden.  Men det bra med det hela är att hon är så trött nu när det är varmt och hon dessutom löper. Bara att stå ut, det varar ju "bara" ca 3 veckor.

TeaOchHanna
0

Nackdelen med att ha tik… Men jag känner mig oerhört lyckligt lottad att Tea endast verkar löpa en gång om året! Sist skulle vi åka tåg och löpet började dagen innan… Det var ingen trevlig resa vare sig för mig eller de stackare som hade kärlekskranka hanhundar med sig :P

catr.ruds
1

Mercedes och jag har precis varit ute på långpromenad i över 1 timme. Så nu ligger hon och sover så sött på sin favoritplats i fåtöljen.

Dessutom har hon slutat löpa och det är så skönt.

Gia91an
0

Härligt! Ja löp är verkligen inget man egentligen vill. Usch vad jobbiga de blir då!

Mercedes är verkligen fantastiskt fin!

catr.ruds
0

Jo nog blir de jobbiga när dom löper och Mercedes får för sig att hon ska kissa inne på nätterna när hon löper.

Visst är hon fin alltid och hon börjar lugna ner sig lite nu faktiskt när vi ska ut. Ett tag var hon helt galen när vi skulle gå ut och drog som en tok för att hon tycker det är så roligt att gå ut och gå. Men nu har hon nästan slutat med det och det är superskönt.

Gia91an
0

98# Åh när de slutar dra alltså, det är underbart! Grattis till att det går åt rätt håll! :D

catr.ruds
1

#99 Ja det är verkligen roligt att hon knappt drar alls längre. Det är bara när hon ser en människa, en katt eller en hund som hon drar för att hon vill hälsa på.

catr.ruds
0

Nu i helgen har jag och lilla Mercedes varit bortresta igen. Hon tycker att det är härligt att vara på landet och få gå lös på tomten och på promenaderna. Hon har lyssnat jättebra hela helgen när hon har gått lös hela tiden. Så hittade hon som vanligt massa roliga saker att rulla sig i så hon började stinka riktigt rejält. Det fick därför bli en kvällsdusch för lillan och det tycker hon inte är det roligaste precis men om matte nu ska insistera så kan man väl ställa upp. Så nu är hon faktiskt vit och inte beige.

catr.ruds
1

Har inte varit inne här så mycket på sistone. Har varit massa annat som har tagit massa tid.

Jag och Mercedes har varit uppe i Kiruna sen sist jag skrev här. Även om det var krångligheter med tågen som vanligt skötte sig Mercedes riktigt bra. Hon sov nästan hela dom 22 timmarna dit och sedan hem. Så träffade hon en liten vit pudel som hon absolut skulle leka med. Men när matte sa ifrån att det räckte gick hon snällt och la sig för att sova igen. Är verkligen supernöjd med hur lätt hon är att ta med sig på resor.

Sedan träffade vi en jack russell  hane här hemma för ungefär en vecka sedan som hon hälsade på och lekte med. Hon har blivit mycket bättre på hundmöten nu på sistone, även om hon fortfarande inte tycker om den aggressiva grannhunden. Det börjar verkligen bli något av det lilla aprilskämtet nu. Vi har visserligen en del kvar att träna på men det går ju framåt och får ta det en bit i taget.

TeaOchHanna
0

De mognar även våra terriers, om än långsamt :) Men det är så himla skönt att se de där framstegen!

catr.ruds
0

Jo det är superskönt när de mognar till och gör framsteg.

Idag mötte vi dessutom Mercedes "pojkvän" igen och dom lekte en stund och imorgon ska vi träffas igen så att de kan leka av sig ordentligt ordentligt

catr.ruds
1

Så här tycker Mercedes att man ska mysa i soffan. Haha lilla tokfian.

Gia91an
0

105# Haha snyggt! 😂

catr.ruds
0

Tog en bild på Mercedes på Öland på annandan.

Mercedes och jag har träffat Mercedes "pojkvän" en del. Det är ganska roligt att se skillnaden mellan dom. Precis när de träffas vill gärna båda leka. Men efter en stund brukar Zacke som han heter vara den enda som fortfarande vill leka. Mercedes brukar bara gå i sin egna värld medans Zacke bara vill få igång henne och leka.

Gia91an
0

Fina omgivningar! Och självklart fin Mercedes! Vad är hennes pojkvän för någon? :D

catr.ruds
1

#108 Han är en Jack Russell som är unge ett halvt år yngre än Mercedes.

Gia91an
0

109# Mysigt! Bästa sortens pojkvän då! ;)

catr.ruds
0

Idag tränade jag  och Mercedes lite tricks och hon blev så uppspelt så hon inte riktigt lyssnade på vad et var jag sa. Så plötsligt fick hon för sig att hon skulle göra några tricks på en gång och se om något av det var rätt. Så hon snurrade, bugade, "dog" och sedan rullade runt. Haha tokhund. det slutade med att jag satt dubbelvikt och gapskrattade för att det såg så kul ut. Dessutom satt jag bara utan att säga ett ord senare för att hon skulle lugna ner sig. Då fick hon för sig att jag sa död till henne så hon la sig på sidan och väntade, och väntade och väntade på att jag skulle klicka och hon få sitt godis.

catr.ruds
0

Mercedes och jag har varit ute på långpromenad med hennes "pojkvän". Vi var ute i 2 timmar och när vi kom hem var hela Mercedes lerig gå hon fick hoppa in i duschen när vi kom hem.

catr.ruds
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag var jag och Mercedes ute på en lååång runda i skogen igen. Där har jag hittat ett ställe där hon kan få springa lös och då är det full fräs som gäller.

catr.ruds
0

Mercedes har haft denna "repboll" i över ett år nu. Måste säga att den har hållit väldigt länge, även om den har blivit lite sargad.

catr.ruds
0

Mercedes och jag var ute på en riktigt lång promenad igår. Det var så himla mycket snö så Mercedes på vissa ställen nästan drunknade i snön. Dessutom gillade inte mitt ena ben att plumsa i snön så nu blir det inte så långa promenader på ett par dagar. Men hunden hade ju i alla fall roligt när hon skuttade runt i snön och hon var riktigt trött när vi kom hem.

catr.ruds
0

Nu har lilla Mercedes börjat löpa igen. Tyvärr har hon nu även när löpet kom börjat bajsa inne igen. Får väl försöka stå ut då det bara sker vid löpet och försöka hitta någon lösning som fungerar.

catr.ruds
0

Nu har Mercedes äntligen slutat att löpa vilket jag bara är superglad över. Dessutom ska Mercedes få en "lillasyster" imorgon.

catr.ruds
0

Nu har den lilla varit hemma här i ett par timmar. Hon håller mig väl sysselsatt och i skrivande stund tar hon sönder en toarulle (kan ju säga att det var lite toapapper kvar på den som hon rev i småbitar när jag inte såg). Mercedes blev totalt överlycklig när vi hade hämtat valpen och ville så klart bara leka. Men valpen är ju så mycket mindre och tycker det är lite läskigt. Lite småbus har det blivit i alla fall och en himla massa sömn.

catr.ruds
0

Måste bara skriva att jag är väldigt stolt över min lilla Mercedes. Hon har tidigare varit väldigt osäker på vissa andra hundar. Men nu sen vi fick hem lilla Sally i Tisdags bara totalt vände allt bara över natten. Hon går som en ängel i koppel och hon har en ängels tålamod med lilla Sally. Valpen får göra nästan vad som helst och Mercedes bara ligger och suckar och tittar på mig som om hon frågar varför jag släpade hem en sån liten plåga.  Dom leker jättefint tillsammans och delar sina leksaker även om man får påminna Mercedes om att Sally är liten så hon måste vara försiktig.

Elcyion
0

Min greyhoundtik var likadan. Hon var extremt tjurig på alla tikar som var könsmogna (om de inte var vinthundar), men hon hade en ängels tålamod med valpar. Mina svärföräldrar skaffade en dansk svensk gårdshund, och hon var som en ängel. Hade hon levt med valpen även när den var vuxen hade det säkert fungerat problemfritt. Men många hundar du inte tror det om har en ängels tålamod med valpar.

Vad är det för ras på den söta lilla plutten? *nyfiken*

catr.ruds
0

Det är en blandras dvärg schnauzer/ bicon havanais

catr.ruds
0

Idag tog jag en fin bild på tjejerna när dom solade.  Så har Mercedes plaskat i sjön och i en av dom gigantiska pölarna i skogen.

catr.ruds
0

Mercedes är inte helt nöjd med att få duscha. Men om man rullar sig i kladdiga saker i skogen och går i vägen för pojkvännen när han kissar så man får kiss på huvudet får man faktiskt stå sitt kast.

TeaOchHanna
0

Hahaha! Känner igen det där…. Tea hade rullat sig i en grävlingstoalett här om dagen och var såååå nöjd! Tills hon hamnade i duschen…

Elcyion
0

*asg* Ludde har kommit på att han ska rulla sig i askan från värmepannan som vi sprider ut i trädgården.

catr.ruds
0

Mercedes tycker att det kan vara lite roligt att leka en liten stund ibland med lillasyster Sally. Men sen tycker hon det blir lite jobbigt så hon försöker gå därifrån men med en liten valp som inte förstår och hänger efter blir det lite jobbigt. Hon säger ju heller inte ifrån till Sally så hon får väl skylla sig själv lite.

catr.ruds
0

Idag har vi varit ute på en skogsprommenad i värmen.

catr.ruds
2
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.