Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 3452 ggr
Teklabus
0

Vikt på valp

Har en lågställd tikvalp på 12 veckor.Hon väger 2,5 kg.Ni med valpar eller ni som minns vad era vägde som valpar,snälla berätta för mig.

Katter styr och hundar lyderTyst

tnoet
0

Hm, jag är ganska säker på att mina valpar vägde 2,1 och 1,9 kg när jag hämtade hem dem vid 8 veckors ålder. Minns tyvärr inte sen, men det ökar ju fort de där första veckorna.

TeaOchHanna
0

Jag tror att min högställda tik vägde ungefär 2,5 kg när jag hämtade henne. Det är nog ganska olika, en hane i hennes kull var enorm och måste ha vägt nästan det dubbla! Bara valpen ser ut att ha ett bra hull så kan du vara lugn 🙂

Teklabus
0

Funderade lite på om man kan räkna ut vuxenvikten genom vad de väger som valpar,men det går kanske inte.

TeaOchHanna
1

Inte vad jag vet men det låter som om du kommer få en ganska nätt tjej om hon är så liten vid tolv veckor 🙂 Men jag kan ha fel i mina spekulationer 😉

TeaOchHanna
0

Min tik väger 7,3 kg nu och är snart tre år om det är till någon hjälp :)

[tk1971]
0

… och min blir två år i juni och väger 4,8 kg.

Näpp, jag får inte mer hull på henne, jag har försökt med extra kraftigt foder och att ge henne ister, men icke.

Jaxination
0

Min hane blir 3 år, han väger 7,5 kg.. är ca mellan 28/30 cm hög!

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Teklabus
0

En väldig skillnad på storlekarna inom rasen.Jag hoppas hon hamnar på 5-6 kg som vuxen.Man får vänta och se helt enkelt.

tnoet
0

Min stora tik är 30 cm hög och väger 7,2 kg vid 3 års ålder. Min lilla är 28 cm och väger 5,9 vid snart 2 år. :)

Teklabus
0

Tänkte om nån hade vägt valpen vid 12 veckors vaccinationen och sedan jämfört den vikten med vuxenvikten då hade man kanske fått ett hum om hur de utvecklas.

[tk1971]
0

#10: Jag kollade i min almanacka från 2013 och jodå, jag har varit rätt flitig med att anteckna Fias vikt. När hon var 12 veckor vägde hon 2,3 kg.

Teklabus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då har Fia nästan bara dubblat sin vikt från 12 veckors ålder tills vuxen.Hoppas min lilla gör samma!

Jackie 2012
0

3,2 kg vid 3 månaders ålder. Nu 2,5 år å nu ligger runt 7kg

JackieOskyldig