Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmÀnt
LĂ€st 1364 ggr
Sally&L
2015-04-15 17:30
0

FĂ€stingskydd

Hej! đŸ˜‚

Har försökt lĂ€sa lite om fĂ€stingskydd men tycker det Ă€r sĂ„ himla svĂ„rt att veta vilka som Ă€r bra. Har inte haft hund pĂ„ ett tag och har skaffat valp sĂ„ kĂ€nner inte direkt att jag har nĂ„gon koll pĂ„ det hĂ€r med vilka alternativ som finns och Ă€r mest effektiva, gĂ€rna giftfria. Vad anvĂ€nder ni för fĂ€stingskydd pĂ„ era hundar och tycker ni att de funkar? đŸ™‚ 

PS. Vi bor i stan och hon Ă€r inte mer Ă€n 16 veckor sĂ„ hon har inte varit sĂ„ mycket i  miljöer dĂ€r det Ă€r större risk att det finns fĂ€stingar, dĂ€rför har vi klarat oss bra utan skydd hittills, kollar henne regelbundet och hon har aldrig haft nĂ„gra kryp pĂ„ sig överhuvudtaget.

[tk1971]
2015-04-16 12:35
0

HÀr anvÀnder vi Frontline. Jag tycker det fungerade bra förra sÀsongen. Men det Àr ju olika, det funkade inte alls lika bra pÄ förra hunden.

Elcyion
2015-04-16 12:41
0

Jag förstÄr viljan att kunna anvÀnda giftfria medel, men jag har inte stött pÄ nÄgot som jag vÄgar rekommendera.

Medarbetare pÄ jack russel terrier

catr.ruds
2015-04-16 22:25
0

Jag anvĂ€nder en elektronisk fĂ€stingvakt som jag upplever fungerar vĂ€ldigt bra. Innan jag skaffade den fick jag plocka en del fĂ€stingar men sedan jag började anvĂ€nda fĂ€stingvakten har jag inte behövt plocka nĂ„gra.

Jackie 2012
2015-04-18 08:36
0

BĂ€rnstenshalsband
.. Har funkat bea för oss. Vi bor i Gbg. Vi har Ă€ven köpt fĂ€stingbrikor de röd/vita om halsbandet gĂ„r sönder. Inga gifter och att man behöver vara orolig för barn som klappar mm. BĂ€rnsten mĂ„ste man testa för de beror mycket pĂ„ individens typ av pĂ€ls om de funkar eller ej, dock kan de bara svĂ„rt att ha dem pĂ„ valpar, de vĂ€xer sĂ„ dyrt att köpa för mĂ„nga olika storlekar sen Ă€r de rĂ€tt lekfulla (vĂ„ldsamma Ă„ rullar runt) samt funkar inte pĂ„ blöt hund. Titta efter brickan, googla sĂ„ ser du en röd vit brika. Alla i parken hade den förra Ă„ret Ă„ de rekommenderade oss.

JackieOskyldig

Sally&L
2015-04-23 16:35
0

#4 Tack för tipset! Ska kolla upp fÀstingbrickorna. Kan dom möjligtsvis heta tic-clip?

Jackie 2012
2015-04-28 09:35
0

Ber om ursÀkt för de sena svaret. Ja de Àr den, finns mÄnga sidor som rekommenderar. Lycka till!!!!

JackieOskyldig

Jaxination
2015-04-30 09:11
0

Har tidigare anvÀnt frontline, har fungerat utmÀrkt pÄ ena hunden, men hjÀlpte inte pÄ den andra.. Men ska försöka hitta ett bÀttre alternativ i sommar! :)

/ Hanna Andersson
VÀrd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare pĂ„ Terrier
| www.JAXINATION.se |

ninnen
2015-05-12 20:59
0

Vi har skippat fĂ€stingbrickor och halsband eftersom den starka doften (de som jag iaf har anvĂ€nt) fĂ„r jag sĂ„ ont i huvudet av. Vi köte frĂ„n djur affĂ€ren tabletterna  "Fix odida  ZX" som Ă€r mot fĂ€stigar och parasiter. Enligt sĂ€ljaren Ă€r de de bĂ€sta pĂ„ marknaden.  Ă„n har inte vĂ„r Jackie haft nĂ„n fĂ€stig som bitit sig fast i alla fall :)