Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettträning-tävling
Läst 1258 ggr
[tk1971]
1

Sådär, nu har jag anmält oss...

… till vårt första viltspårprov i öppen klass. Jag tycker att träningen gått bra på sistone, även om hon fortfarande vimsar lite ibland. Det kanske går helt åt skogen, men jag vill i alla fall testa och ser hur det går.

[tk1971]
0

Hm… får ni en dubbel text ovanför? Det får jag, men inte när jag ska ändra på texten. Skumt.

em.nord
0

Nej ser bara en text :) vad kul att träningen funkar!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[tk1971]
0

Vi var ute och spårade idag - ja, träning alltså. Spåret hade legat 22 timmar och innehöll alla moment som ska vara med i ett öppenklasspår. Och Fia var jätteduktig. Visserligen ringar hon rätt mycket, men om jag fattat rätt dras det inte av nåt för det om hunden löser problemen i spåret. Jag ser ju att hon är målmedveten och hon vet vad hon håller på med. Det blir spännande på provet. Gissar att det kan bli nån gång nästa vecka.

tnoet
0

På de kurser jag gått uppmuntrar man hunden att ringa, det är för att de ska känna åt vilket håll spåret blir färskare samt utesluta andra spår… Om jag förstått det rätt. Det är i alla fall uppskattat att en jakthund jobbar så i skarpt läge. :)

Elcyion
0

*håller tummarna*

Medarbetare på jack russel terrier

[tk1971]
0

Inget prov denna vecka, men nu har jag i alla fall fått namnet på domaren som ska vara med. Jag ska kontakta honom i början av nästa vecka : )

[tk1971]
0

Kommande helg ser ut  att bli lite snårig. Det blir troligen ett prov på lördag och ett till på söndag. Spännande!

Elcyion
0

Vad kul att det börjar närma sig :D

[tk1971]
2

Nu har vi tävlat lite : ) Det är otäckt att inte veta var spåret går, jag var övertygad om att Fia skulle diskas eftersom hon vimsade lite väl mycket. Men domaren tyckte att hon vet hela tiden var spåret går och är målmedveten. Skottet gick bra, hon satt kvar lugnt. 34 minuter tog det och sen överraskar domaren med att säga att det blev 1: pris!

Nästa gång tävlar vi (troligen) om en vecka.

Elcyion
0

Fan vad kul!!!!! 🤗

tnoet
0

Grattis!!!!!!! Så duktiga!

[tk1971]
0

Jag förstår mig inte på min hund. Idag blev hon diskad 😮Hon var inte alls på humör för att spåra, utan gjorde en massa annat. Nu vet jag faktiskt inte hur vi ska träna.