Öppen träning i Flen
Här tänkte jag försöka komma ihåg att uppdatera varje vecka när vi har varit på den öppna träningen på bk här i Flen. Mycket för att jag ska se ev framsteg alt komma ihåg hur vårt utgångsläge såg ut.
Igår var vi på vår först öppna träning sedan vi flyttade hit.
Plus:
Vi fick vara väldigt mycket ifred.
Ludde skickade miljoner lugnande signaler som jag kunde försöka hinna plocka upp.
Ludde tyckte att det var kul (och var helt slut när vi kom hem).
Gick ofta att bryta i utfallen.
Han hittade en "korvtant" som han på slutet ville ta korv ur handen på (utan stressen att nypa/bita när han hade tagit den)
Minus:
Väldigt laddad redan när han såg var vi var. Satt och sjöng i bilen medan jag gick och kollade var/när öppna skulle vara.
Några stycken riktiga utfall där han blev okontaktbar (jag behöver hitta bättre strategier/läsa av situationer på annat sätt) och försöka förebygga.
Vad tycker ni att jag borde försöka titta närmare på för att lättare kunna bedöma ev framgångar/bakslag?
Medarbetare på jack russel terrier
Tror du ska stanna kvar på den "nivån" du är nu på, fortsätta. Acke piper en hel del när han märker att vi närmar oss BK men tycker det är positivt att han är laddad/glad över att få komma till träningen.
Träna mycket kontaktövning om ni inte redan gör det, varvat med passiv träning :) Men tror att utfallen kommer minska ju mer ni åker dit och tränar :)
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg