Låsa trådar?
Hej. Efter några dagars frånvaro läste jag nu tråden om katter och jrt och såg att den var låst…? Förstår inte varför man ger sig in i diskussioner om man inte vill höra folks åsikter? Och varför man propsar på att låsa en tråd som är en diskussion för att folk inte håller med? Tråkigt att det ska vara så för nu fick jag ingen chans att svara för mig! Nu ska ju sajten nog läggas ner men vill ändå tipsa er som inte klarar av att höra kritik att inte ge er in i diskussioner!
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Jag kan ta kritik och startar gärna diskussioner.
Jag tyckte den andra tråden spårade ut och att det mest blev tjafs så sajtvärden låste den vid min förfrågan.
Du ska vara Medarbetare och hänger ut mig öppet i en tråd, väldigt tråkigt för även om du inte nämner namn förstår man ju nästan vem du menar.
Mejla mig PRIVAT om du undrar något mer, lämnar detta forum och kommer inte tillbaks igen. Jag kommer ej klicka upp denna tråd igen heller så jag kommer ej se om någon skriver något mer här, vidare kontakt vid mejl alltså
Jag hänger inte ut dig. Men jag måste väl få säga vad jag tycker öppet? Jag håller inte med dig om att tråden spårade ut. Jag håller inte med dig om att tråden behövde låsas. Jag tycker att alla ska ha rätt att svara för sig öppet i en tråd som skapats. Denna tråden höll en hyfsad ton. Som Medarbetare skulle jag däremot bett alla att hålla god ton (även jag) som skrev ett väldigt otrevligt ord som jag ångrade direkt men kan inte ändra på mobilen. Jag fick aldrig chans att göra detta. Ts fick ingen chans att få svar på sin fråga. och ja jag läser dina personliga meddelande till mig och jag svarar även på .
Håller med em.nord, det var en hyfsad ton i tråden och det var kanske på väg att spåra ur. Men samtidigt ska man kunna diskutera med högt tak, man ska kunna ta emot kritik och svara på kritik och jag tror att både em.nord och jag ansåg direkt efter vi hade svarat att det inte var så vänligt.
Men kul att man får ett långt PM istället om att det är fantastiskt att jag kan läsa av folk med sina hundar i en mening mm. Visst svarade på det och bad om ursäkt, men tydligen så har inte det räckt för då fick man ytterliggare ett långt meddelande för då hade jag råkat skriva fel i mitt svar.
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
Det var jag som starta den tråden och jag tyckte det var lite tråkigt att den tråden låstes. Jag har nu testat med min hund och katt och det blev lite häftigt i början och lite jagande men efter en stund lugnade hon sig och gick mest fram och nosa på katten. Så det ser ljust ut.
#3 så tråkigt! :( också pratat i pm. #4 Det förstår jag att du tycker. Det är inget konstigt att det kan bli lite vilt i början. Både katt och hund behöver lära sig respekt. Jrt kan vara lite hårdhänta ;) Men det är absolut inga problem! Men de måste få vänja sig. Det går inte på en dag. Men både kattungen och hunden lär sig varandra tillslut. En av våra kattungar var inga problem. Osäker men ändå lugn. Den andra gjorde utfall mot hundarna då dem var jätterädd så det är olika beroende på katter med. Den andra tog 2-3 v innan den ville umgås med oss. Hur gammal är din hund? :) Svårare när de är yngre med. Men som sagt går det! Ibland får man vara lite tuff mot hundarna. När vi hämtade våra höns så var de väääldigt roliga att jaga för båda mina hundar. Tillslut tog jag upp en höna och jagade runt hundarna jättelänge. Sen dess har det gått bra… ;)
Min är hund är 4 år, hon fick träffa katten i dag igen, det blev tyvärr mycket jagande i dag men katten visade ingen rädsla. Fick säga till henne ordentligt och då slutade hon jaga katten. När vi gick hem brydde hon sig inte om katten.
#6 Va bra! :) Jack russell leker ju "tyvärr" genom att jaga och brottas. Vet att min schäfer som bara vill jaga har haft svårt för brottningen efteråt och jag har ofta fått säga till på skarpen så att jacken slutar försöka brottas med honom :)
Ja det kändes väldigt bra kommer nog att funka efter ett tag vi får öva och öva, hon är ju smart förstår väldigt bra när det får vara bra med jagandet. Vi har börjat att titta på katt. Den vi har övat på är en väns katt.
#8 de är intelligenta hundar och de fattar snabbt :)
Där håller jag helt och hållet med em.nord. Jag förstår faktiskt inte varför man ska diskutera om man inte vill ha andra slags svar än "håller med dig"-svar. Världen är full av människor som har andra slags åsikter än man själv.
#10 Du brukar ju vilja att folk ska hålla med dig eller hur?
#11: jag har mina åsikter, det är andras problem om de inte håller med. Inte mina.