En hund till kanske.
Hej mina vänner.
Jag vill fråga er om att borde jag skaffa en till hund eller ej.
Min Jack Russell, ren ras, pigg, två år snart, gå på dagis varje dag eftersom vi jobbar, men har vi leka varje minut och vi tyckte synd om honom eftersom vi hinner total en timme efter dagisen hämtning, efter kväll rastning och med mera leka med honom och kanske är lite för lite, därför tänkte jag kanske en annan hund kan skapa sällskap och han har bättre med en till hund.
Vad tycker ni?
tack för eran åsikt redan.
Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.
Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.
Du ska absolut inte skaffa en till hund ÅT den andra, om jag får ha min åsikt. De blir ju dubbelt så mycket att göra med två. En till som ska aktiveras osv. Stor skillnad på 1 hund och 2 hundar.
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |
Det finns ganska stora risker för dubbel mer jobb med 2 hundar än med en. De är ju individer. Tror lösningen kanske mer är att titta om ni valde rätt ras, å hur ni kan ge han det han behöver. Finns kanske någon som kan träna honom några gånger i veckan eller om ni behöver i värsta fall ta upp frågan om ni är rätt ägare för honom. De är svårt val, en hund till oavsett ras är mycket svårt, mera kanske omplacering och en mindre krävande ras är lämpligare? Bara en tanke, inget illa menat. 2 hundar är mycket jobb, jag har 2. En lungnare ras som får sällskap av en katt kanske? Passar bättre. Alla hundar behöver att man sättet dem först. Vi människor har val inte dom.
Jackie
Jag tycker inte det låter som en bra idé.
Här bor två jack russells, och visst tycker de om varandra och leker dagligen.. Men de förväntar sig enskild träning och aktivitet varje dag. Leken och vad de gör med varandra tröttar inte ut dem för fem öre.
Försök göra lite hjärngympa med er hund som inte kostar för mycket tid. Till exempel prova ge maten i en aktiveringsleksak? Göm lite godisbitar i ett rum och låt honom söka.
Jag har en superaktiv russell och för henne räcker det med 5 minuters (klicker)träning för att hon ska klinga av något. Är man kreativ kan man hitta de där minutrarna lite här och var under dagen.