Vad roligt att hitta hit!
Hej! Vad kul att hitta denna sajt! Jag har 2 Jack Rusellhanar,en på 4 år och en som är 7 månader. Jag är sugen på att ställa ut dem,men har inte vågat än,jag vet ju inte hur man gör?! Vad ska man tänka på som nybörjare? 4-åringen blir dessutom helt galen när han ser andra hundar,kan man träna bort det? Tacksam för alla tips!
Hej och välkommen! Hoppas du kommer trivas! Fina vovvsingar du har där! 😍 (fast bilden envisades med att lägga sig uppochned) ;-)
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Det är inte säkert att din hund reagerar något på alla de hundar som är på en utställning. Jag tycker du skall köra dem in på utställningen i en bur. Är det hundar som behöver trimmas? Börja gärna på en inofficiell. När du visar hunden i ringen skall du helst ha ett tunnare koppel. Helst skall du ha mörka kläder när du visar en ljus hund. Ljusa kläder om du visar en mörk. Då jag åker på utställning var och varannan helg nu så skulle jag gärna visa dig mycket om vi möttes. Det första är ju givetvis att du skall anmäla till en utställning. Sättet att göra det på skiljer sig till olika utställningar. Det finns både inofficiella och officiella utställningar.
Det första grundläggande är att ägaren till hunden som skall tävla är betalande medlem i SKK. Det andra är att hundens uppfödare har reggat hunden i SKK. Är inte hunden reggad innan den lämnade uppfödaren är det inget du kan åtgärda nu.
Hundarna är reggade och jag är medlem. Vad är skillnaden på officiell och inoficiell? Nu kommer det dumma frågor 😊. Hur ska jag veta vart jag ska? När jag ska delta? Får jag ett eget ställe att vara på? Hur länge håller själva utställningen på? Jag funderar på att anmäla valpen till en utställning i augusti.Tack för tipsen!