Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 1866 ggr
Janet olsen
3

Idah

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Köpte en så härlig och underbar tös hos piddelinjens kennel 2011, verkar som hon var en av de första som drabbades av kraftig allergi från föräldraparet. Hennes allergi uppstod runt ett års ålder och kom och gick. Periodvis bra och sen sämre igen. Veterinären försökte med allt under åren, och det tog lång tid innan dom hittade vad det var, det var kvalsterallergi, tyvärr i slutet var hon allergisk mot sig själv, men vid 6 års ålder så blev hon kraftigt sämre och ögon o hud började blöda. Veterinären sa att det finns inget mer att göra, det värsta jag varit med om i hela mitt liv att behöva avliva min älskade lilla tös. Allergin är genetisk och jag lider med er alla där även era hundar drabbats. Det är fruktansvärt att en uppfödare som är medveten om allergin avlar fram och säljer hundar som får lida. Saknaden är enorm, men nu har hon inte ont mer. Så här såg min älskling ut när man torkade bort blodet. Hemskt att se. Hon var mycket älskad och hon är enormt saknad. ❤

typjessica
0

Usch vad sorligt ❤ jag lider med dig. Vi köpte en hund där 2013 och han är frisk som en nötkärna. Vi har aldrig behövt söka vård för honom. Peppar peppar.

Jackie 2012
0

Hej! Har också en allergisk tös, dock vet inte om det låg i generna eller bara blev det. Vi har tyvärr inte kontakt med de andra valparna för veta om det var genetisk allergi. Tyvärr så vet vi inte heller vad det är hon reagerar på, sprungit hos veterinär sen 7 månader upp till 2år (blod och hudtest samt eliminerings diet i flera omgångar, alla utan tydligt svar)…. medans de växer så drabbas de ofta av hormonstörningar som kan ge samma symtomen och även förvärra befintliga symtomen. Efter 2 år så med kostrådgivning så blev hon bättre, nu är hon 6 år och har haft ett ordentligt reaktion 1 gång och någon enstaka mindre reaktion som inte behövde medicin för att försvinna. Tråkigt med allergi och tråkigt att om flera individer och kända korsningar inte blockeras med avelförbud som man kan lägga på hunden i registret. Hur ska man veta som hundköpare när vissa uppfödare bara säljer och inte berättar om hundar i allmänhet vad som kan finnas?

JackieOskyldig

Jackie 2012
0

JackieOskyldig