Viktigt att varva upp & Ner
VARVA UPP- Andvänd ditt kroppsspråk för att få igång hunden. Var lite "Mystisk",Vänd dej bort och göm, te.x en leksak i famnen. Buffa lite på hunden för att busa igång den. Men var noga med att känna efter var dess kroppszon är
Kränk inte igenom att lyfta eller brottas om inte hunden tydligt är med på noterna. Röstläget ska vara Glatt. Inga hämmande som usch och fy
VARVA NER- Lugna ner hunden igenom att ignonera den om den är för mycket uppe i varv. Vänd dej ifrån den om den hoppar eller biter för hårt te.x.
Går hunden över gränsen rejält. Kanske den behöver bindas vid étt träd en kort stund för att lugna ner sig. Men satsa hellre på att förebygga genom passivitetsträning
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
Ett annat avslappningsmoment är att sitta "ryggsäck", har jag lärt mig på en hundkurs
Du sätter dig på huk och tar hunden mellan benen, och smeker den på bröstet, inge klappa och inge klia utan smeka, detta är en bra avslappningsövning.
#1 Det måste jag probva nån Gång :D
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
#2 Gör så, fungerar väldigt bra, första gångerna tycker oftast inte hunden om det men om man gör rätt och vid rätt tillfällen så lär den sig, min fasters hundar (hon som leder kurserna) går och sätter sig automatiskt i hennes knä när dom vill ta det lugnt liksom