Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmänt
Läst 4232 ggr
Julia-Sirocco
0

Hjälp med trimning!

Hejsan!
Jag har ju då en hund som är strävhårig. Eftersom det är min första hund så vet jag inte så mycket om just hur man ska trimma hunden.

Ska hundens päls vara mer trimmad på vissa ställen och mindre på andra?

Har någon här inne en strävhårig så jag kan få se en bild på, så jag ser på ett ungefär hur pälsen "ska" vara.
Nu är hon hyffsat fin i pälsen, men skulle vara kul att få se hur det skulle se ut ungefär om hon var vältrimmad.

Mammzing
0

Jag är ingen expert, har bara min 3:e JRT. Talar som privat person.
Den första hunden jag hade Milou, hon var strävhårig, rufsig.
Ibland ryckte jag bort överhåret.
Dom jag har nu, Polly, hon är korthårig och Isa är sträv. Men jag rycker inte Iza. Tycker om hennes lite rufsiga utseeende!
Det man kan tänka på är väll att borsta igenom så det inte blir nå tovor. Sen hålla rent i rumpan om dom är lösa i magen. Men trimma, vet inte om jag tycker det är nödvändigt!

Xondah
0

Är hon långhårig?

Min Jrt är ju sträv..men korthårig. Han får långa strån som sticker ur de korta dem tar jag bort med trimkniv.

angelica75
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lämnar bort Ludde till en som kan trimma. Och jag blir nöjd. Hade en förrut i Västerås, men hon fuskade så jag böt. Jag har ingen bild som han är nytrimmad. Han ska trimmas om 4veckor, då ska jag ta bild på honom.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Tatsja
0

Jag som gillar honom lurvigRynkar på näsan

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Julia-Sirocco
0

#1 Ja jag borstar henne varje dag så pälsen inte blir tovig.

#2 Hon är ganska långhårig överallt. På vissa ställen är hon ju lite kortare.

Xondah
0

#5 Jag vet de som rakar sina långhåriga, jag tycker personligen att de är mycket charmigare med långt än när de rakar. Kamma bort "stickhåren" som gör att de ser för ruffsigt ut med trimkniv tycker jag duger på både korthåriga och långhåriga:).

Men om du verkligen vill veta hur du kan trimma och få tips för just din vovve, fråga en trimmare:)

Eller lämna din hund för trimmning en gång och närvara och observera hur denna gör. Så har jag gjort förut:).

anaprincess
0

Jag trimmar själv, det är inte svårt.

Xondah
0

#7 Ts har ju aldrig gjort de så då kan de vara svårt.

Julia-Sirocco
0

tack för tipsen :) ska försöka ta kontakt med en släkting som håller på med sånt och fråga.

angelica75
0

#9 då får du det billigtFlört

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Singo-Torpet
0

min granne skulle också behöva hjälp.. i norrtälje trakten/hallsta/väddö/grisslehamn.

ophelia
0

Här är en bild på Oskar nytrimmad strävhårig hane..Bilden tagen i tidigare i år.Ska se om jag hittar bilden på honom före trimmningen

Diablo
0

Denna tik är trimmad till utställning ….trimmas hon ej får hon väldigt lång päls och ser ut som en get …kanske

Julia-Sirocco
0

Väldigt fina hundar ni har :)