Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmänt
Läst 7128 ggr
Friida
0

storlek och vikt på jrl

Jag har en liten blandis tjej, jrt och schitzu, hon är väldigt liten så nu undrar jag hur mycket en lite jrt väger och gärna hur låga de är.. undrar nämnligen om uppfödaren "glömde" nämna någon annan ras i henne…

empan-hampus
0

Jag kan tyvärr inte säga vikt och storlek eftersom min JRT ännu är valp, men i ditt fotoalbum så ser hon ut som en JRT/shih-tzu Glad

Däremot om man kollar hundböckerna så ska en jack russell vara i mankhöjd ca: 25-30cm och vikt: 5-6kg Flört

Friida
0

oj, ja några 25-30 centimeter är hon inte, och absolut inte 5 kg…

Jag trodde ju att hon skulle bli mer som en shitzu, kanske något mindre… hon är ca 18cm hög och hmm 2,5 kanske 3 kg :)

AnnicaL
0

Min vovve har en mankhöjd på ca 36 cm och väger 9,6 kg… En rejäl grabb?Obestämd

(Ni som kan mer om sånt här än migGlad)

Xondah
0

Jag har läst 1 kilo på 5 cm. Alltså en Jrt på 30 cm ska väga runt 6 kilo. Fast jag tycker de beror lite på individen också, alla är ju inte lika byggda.

Singo-Torpet
0

vet inte hur hög min pojk är man han väger 5,5kg

AnnicaL
0

Vad tung min grabb verkar vara jämfört med era JRT…

angelica75
0

Jag tror att Ludde väger minst 10kg. Men han får mycke godsaker av sin husse.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Memsan
0

Mammas russell är 22 cm hög och väger 4 kg.

Min russell är 28,5 cm hög och väger 8,5 kg.

[[Blandrasen]]
0

Jag har en jack russel terier och en jack russel tik får bli mellan 27-37 cm hög och en hane får bli mellan 29-43 cm hög enligt jrtc jag känner ordföranden från jrtc.Vikten ska vara mellan 7-12 kg berronde på hur stor den är.

Hej ville bara säga att försök att få din mammas jack russel att väga iallafall 5 ½ kilo för att en dvärgpincher är en ras som är en storlek mindre än en jrt och jag känner en dp som väger 6 kilo och det är för mycket och hon är 25 cm hög alltså för hög men den hunden måste gå ner i vikt till 4 kilo så jag rekommenderar att din mammas ska väga lite över 5 kilo i alla fall!

Xondah
0

#9 Nja alltså är jack russel terrier hane ska väl inte överstiga 30 cm? Står i rasstandarden.

Om den är högre så kan man väl mönstra till parson russel terrier?

Ruffelia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår hane som är kastrerad är ca 31 cm hög och väger ca 9,5 kg.

Vår tik är ca 32 cm hög och väger ca 7 kg.

Som vikten anger är det stor skillnad mellan kroppsbyggnad på dessa två, hanen (Rufus) har ett stort huvud och är väldigt kraftigt musklad. Tiken (Lia) däremot är ganska späd man ack så kaxig.

empan-hampus
0

#11 Vad fina! Skrattande