Att träna sin russell
Jag har väl inte varit aktiv med träning av mina hundar.Men Ally och Oskar skulle nog uppskatta en mera aktiv matte.Men jag vet inte vad jag ska börja med.Fast jo det vet jag ju egentligen allting börjar ju med lydnad och även om mina busar kommer när jag kallar på dem så har vi ju inte tränat lydnad på rätt sätt mera sådär för husbehov.
Men de har hunnit bli fyra och fem år så frågan är hur jag kommer igång.Helst här hemma först och sedan kanske på bruks.
Har ni några bra tips till mig och russlarna
På bilden letar de kaninspår.

Här var de då inget gensvar.Ingen som har några tips att komma med hur man kommer igång.Trist
Börja hemma då och träna olika lydnadsmoment innan kurs:).
Spår/Sök kan du ju också börja träna hemma innan kurs. När jag började med spår/sök tränade jag med en bekant som är jägare och de var skönt att börja träna med nån som var insatt och duktig så hunden fick lära in sig rätt från start.
Du kanske har nån bekant eller kanske kan hitta nån och träna med hemma. :)

Tack för tipsen
Jo jag har funderat på Agility och det tror jag att Ally skulle älska men där är det jag som int skulle klara det skulle aldrig orka att springa runt en bana.Spår har jag funderat på.Hade en Amerikansk Cocker spaniel som jag tränade spår och eftersök med och det var himmla roligt.Så lite mera vardags lydnad hemma så man slipper att skämmas så får vi se vart deet bär hän