Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 1830 ggr
empan-hampus
0

Valptiden

Hur var er/era JRT som valp/valpar?
Hur fort blev h*n rumsren? Var h*n busig eller lugn som valp? o.s.v.
Berätta om hur ni upplevde valpstadiet! Skrattande

empan-hampus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hugo är ju ännu valp men han är en väldigt lättlärd, trogen till mig och lugn för att vara en JRT Flört
Han är 4½ månad och ännu inte rumsren, men det går framåt!
Han hatar regn men gillar att duscha.. Hehe, knäppt.

Mer får jag nog berätta när vi passerat valpstadiet! Skrattande

Xondah
0

Oj de var en härjig tid. Blade var verkligen superbusig och höll igång som en tok. Det bästa var att han aldrig tugga sönder något, de enda han hade sönder var sina leksaker(de gör han en idag)leksaker håller sisådär på sin höjd en halv minut:O

Han var inte villig och lära sig saker som valp utan han skulle minsan göra de han ville vilket inte var att lyssna matte:P För varje år som gick blev han mer och mer villig att samarbeta men han hade en lång och tuff unghundstid. Rumsren var han ungefär 3 månader kan hända att de var nån vecka till men ungefär.

Nu är han över 7 år, han är fortfarande håll igång och bus och många kan inte tro att han är 7 år föränn de tittar närmre på öronen där han blivit lite grå=).

(Bild, Sån liten knodd han var :)

empan-hampus
0

#2 Vad tidigt han blev rumsren! Skönt Flört

Xondah
0

#3 Att han var snabb, mkt tack vare mammas dåvarande hund. Han skulle göra alllt som han gjorde inklusive kissa..han ville lyfta på benet från början oxå men de gick inte så bra haha:P

angelica75
0

Nu måste vi tänka. Ludde som var min första JRT tyckte om att göra mycket bus. Kommer inte igåg riktigt hur lång tid det tog att få honom rumsren. Han är snart 5år och bor med sin husse. Lady var den som skulle bestämma när hon var liten. När hon var 7mån, tog hon farfars katt. Hon hatar katter. Nu är hon snart 3 år. Hon säger inte ifrån när Kiara håller på med henne.

Kiara är snart 1år och full av bus. Hon vill bara gå ut och göra sina behov och sen gå in igen. Nu ligger hon under en filt i min säng. När hon tycker att det är dags att gå och lägga sig på kvällen så piper och gnäller hon. Så fort som man har lagt sig springer hon till sängen och krafsar på min axel, då vill  hon under täcket. Sen kommer Lady, hon ska ligga mellan mina ben.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

empan-hampus
0

#5 Hehe, Kiara verkar go Glad

angelica75
0

#6 Om hon är. Idag fyller hon 1år. Och vi ska åka ut på landet och sparka boll.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Tatsja
0

Kiara är en riktigt bushund. Lite blyg men samtidigt nyfiken. När de kommer förbi så viftar hon inte bara på svansen. Bara väntar att hon ska lyfta av allt viftande med kroppen.

Lady gör verkligen skäl för sitt namn

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Emeliestillfors
0

Min wilma e fortf väldigt mycket av en färsking dp hon bara e 11 ½ v gammal idag. men hon e ju rätt lugn av sig o sover o gosar hellre än springer runt på väggarna. hon anv sig mest av leksakerna o busar med katten vi har. han e ju lika dum han som ger sig in i leken. för tro mig han kan gå  o pocka på henne tes hon fattar aha… bus!

annars e hon duktig på o lyda när man säger nej då man tycker katten kan få ligga ifred osv.

tofflor o skor har hon eg aldrig rört förrän hon upptäckte syrrans intersporttofflor i härligskumgummistuk… sen efter det har alla skor dugit. hon tuggar inte sönder dem men kastar dem o hämtar dem… :S hihi o sen slänger hon med dem när hon biter i dem så hon slår sig sj med dem… men de rör inte henne ryggen de e bara kul tycker hon.

sitt vid mat o koppel kan hon o nej, och kom wilma.

resten e under uppbyggnad såklart lillfian e ju bara färsking :)

Tatsja
0

Vilken sötnos

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Emeliestillfors
0

tack #10

:D