Olika aktiviteter
Agility är den som lockar flest deltagare.
Freestyle är när hund och förare tillsammans utför koreografiskt program till musik
En del hundar tycker om fotboll. Mina älskar detta när vi åker ut på landet.
Finns nog fler aktiviteter, men dessa kom jag på just nu.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Jack Russeln är duktig på agility. Precis som Bordercollien. De måste ju aktiveras väldigt mycket.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Fotboll är en bra aktivitet för hundar. Var ut på landet idag med vovvarna. Fick ta lyfta bort Lady. Hon blir så ivrig så de andra inte får vara med.
Mvh Angelica
Typiskt Lady
Hon är ju likadan när man hälsar på vovvarna.
hur går det med aktivitetslådan? Lika roligt än?
Väl mött, Tatsja

Hemi och jag ska börja på Rallylydnad till hösten! Ska bli spännande att prova något nytt, så det ser vi fram emot! 
Jakt, en aktivitet som de är i grund och botten avlade för även om många(inklusive jag själv) väljer att inte jaga.
Spåra, Lägga blodspår..men de går ju bra att lägga andra spår om man inte gillar att hanteras med blod.
Jag brukar också lägga ut märgben som han får spåra då är de 180 knut på nos radaren:P
Är de någon annan som lägger ut spår? Jätte rolig aktivitet som är värd att pröva på annars.=).
Weight Pulling vet jag många som kör med Jrt´s och säger att hundarna älskar de.
Själv har man ingen JRT men en Sheltie som tränar agility och lite freestyle. Självklart blir det en massa bus med! Man märker direkt när man inte tränat på ett tag för då kommer den galna och rastlösa hunden fram ;)

#5 Vi har lagt lite korv spår! Det är en favorit! Vad ärWeight Pulling?
#7 En sport där hundarna drar tyngder… Sök på det så förstår du vad det är 

Det där med tyngder låter spännande
Mvh Angelica

En fotboll fungerar inte på tatsja. Hon vill bara ha tennisbollar.
Väl mött, Tatsja

Här älskar de fotbollen.
Mvh Angelica
Vet, både hörde och såg dem i trädgården
Väl mött, Tatsja
Jag cyklar med Teddy varje dag. I stort sett. Han älskar att sträcka ut. Sen ska jag börja med agility. När jag är ledig lägger jag spår med honom och mina andra hundar.
Men om man har en vardag där man inte känner att man hinner lägga flera timmar på aktivering så är cykling ett bra tips. Kom bara ihåg att börja lugnt. Värma upp och trappa ner. Sen måste man själv bestämma när man är klar, för en jrt slutar inte självmant! 
Fast att cykla är väl inte som en aktivitet? Eller kanske det är men det är lite som en självklarhet för mig. Jag körde lydnad, ibland spår, sök, agility m.m Fotboll var Ricko duktig på! Världens bästa målvakt ^^
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Men han var ingen jrt.
Jag tycker att cykla är en aktivitet. Allt bortsett ifrån promenader kallar jag aktivitet. Vissa hundar ska man inte cykla med. Lydnad, i stora drag, däremot tycker jag är en självklarhet.
#16 Det är väl en tråd vad man aktiverar(de) sina hundar med? Inte bara Jrt's?
Sajten är för Jrt så jag utgår ifrån att det handlar om Jrt. Vill man diskutera hundar i allmännhet finns sajten Hundar för detta ändamål.
Cykling är en aktivitet, hunden får ju kondtion och blir av med energi.
#18, Mest aktiv är jag på HiF. Men så jätte stor skillnad på en JRT's aktivering och en "vanlig" hund är det inte. Enda är väl att JRT's BEHÖVER en viss aktivering och t.ex BC's BEHÖVER en viss aktivering.
Tror det finns medlemmar här som inte har en jack Russel. En del kanske går i tankarna att skaffa en. Vi ska inte skrämma bort dem som vill diskutera andra hundar och denna tråd handlade om aktiviteter inte bara jack russel
Väl mött, Tatsja