En fråga..
Skk´s rasstandardt som säger så antar jag?
På JRTC står det inget om pigmentet runt ögon, bara att ögonen ska vara mörka och mandelformade å fulla av liv och intelligens.
Så ställer du i JRTC´s utställningar så skulle jag inte tro att de blir avdrag för de. Hugo är väl reggad i JRTC:)?
#1 Nej, det är han inte.. Hur mycket kostar det? :)
#2 Konstigt:o För Lena föder upp och registrerar i jrtc of sweden.
Uppfödare av högställda JRT registrerade i JRTC of Sweden står de på hennes hemsida också. Blade är reggad där också.
#3 Då kanske han är det då? Har faktiskt ingen aning.. Kan man kolla det?
Borde stå i hans stamtavla. :)
#5 Ska kolla :)

Och kolla med Lena. Men som Xondah säger så reggar hon i JRTC of Sweden.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Hur mycket kostar det att vara medlem där?
Kan ni ge mig deras hemsida? 
#9 Han är nog inte det, mamma har inte betalat något än iaf ;) Så jag antar att han inte är det.
75kr bara.. Då ska jag ta å bli medlem! :)
Hunden behöver inte vara registrerad i JRTC of GB Sweden, och du är välkommen även om du inte är medlem i klubben. Din hund får dock inte vara av annan ras än den Jack Russell terrier som klubbens rasstandard beskriver. (Med andra ord inte Parson eller annan av SKK registrerad typ, ej heller terriers anslutna till klubbar som arbetar för ett kennelklubbserkännande.)
Vad menas med det? Får jag ställa ut då även fast jag inte är medlem? Undrar även över det med "med andra ord inte med parson eller annan av SKK blabla" Hugo är högställd, får man ställa ut honom då? Är han "giltig"?
#10 Registrering av valparna sköts av uppfödaren, alltså inget ni betalar för. :)
Men Tex. har ni en hund som inte är registrerad i Jrtc kan man få registrera den där om den uppfyller kraven och inte är reggad i skk eller föräldrarna till hunden får inte vara reggade i skk.
Men efterssom Hugo är uppfödd av Lena och hon registrerar sina hundar och valpar i Jrtc borde Hugo vara de. :) Om du inte hittar nåt på tex stamtavlan, hör med Lena..kan ju vara kul för dig att veta. :)
#11 Högställda splittrades i 2, parson och den som reggas i jrtc, den arbetande terriern. Jrtc var rädda att skk skulle förstöra den arbetande ras de är.
Jag vet inte om man får ställa ut om hunden på jrtc utställningar om den inte är reggad i jrtc, men de verkar ju av de som står att de inte är nått krav.

Håller med Xondah…kolla med Lena. Man brukar få ett års medlemsskap i JRTC av uppfödaren sen får man sköta det själv. Jag gav mina köpare ett års medlemsskap i JRTC of Sweden
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Okej, ska höra med henne :)