Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettot-off-topic
Läst 1762 ggr
Tatsja
0

OT: Tummen min

Du lilla tumme, vad viktig du är. Det märks när du inte är i funktion. Eller som nu, i stort gips.

Lilla tumme, längtar tills du kommer tillbaka. Nu kan jag inte ens skriva ordentligt. Klär jag på mig, så märks det att du inte håller i. Tvätta sig är en pers.

Tummen min, saknar dig och hoppas du blir bra. Då kan jag sätta på mig jackor med dragkedja, jeans och inte behöva gå i mjukisbyxor.

Tänk vad tummen är bra att ha. Det går inte att gripa tag i saker utan den. Äta är svårt. Diska är inte lätt. Sover i soffan för att inte riskera slå i min tumme.

Vad gjorde vi utan tummen? Den är bland det viktigaste finger vi har. Utan tummen blir allt svårare.

Kom snart tillbaka till mig

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Karizma
0

Gullit skrivet hoppas din tumme blir frisk snart :)

Tatsja
0

Var hos läkare för borttagning av stygn. Jag visste inte att det var uppskuret på 3 ställen, tumme, handflatan och en bit upp på armen, sen sitter ett stift i tummen. det petar ut cirka en halv centimeter. Inte undra på att jag tyckte något fastnade i gipset. Blev ett gipsförband igen, för att stabilisera handen.

Återbesök om tre veckor.

Väl mött, Tatsja

angelica75
0

Stackars hand.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Karizma
0

Fy, vad jobbigt sa inte läkaren hud de skulle göra med allt? Tänkte ett stift brukar dom nämna iaf :)

Tatsja
0

Stiftet är för att tummens ben var tydligen bara flis av, så de är borta. Nu sitter stiftet där för att benvävnaderna ska växa ihop, sen ska det tas bort. Hualigen, fasar för den smärtan.

Jag hade tydligen massa nerver som låg i kläm, därav var han tvungen att skära upp på fler ställen.

Bara att vänta och se. När denna hand är klar, så är det dags för nästa.

Min kära tumme är fortfarande gipsad.

Väl mött, Tatsja

angelica75
0

#5 Marie har haft stift i tummen. Den ramlade av av sig själv. När vi åkte till Uppsala för att ta bort hela paketet och stift så fanns det inget stift kvar. De tog röntgen bild för att vara på den säkra sidan. Hon var 1½år då.

Mvh Angelica

Tatsja
0

Satt det då fast i de resterande benen och stack ut en bra bit? hade hon gips länge?

Väl mött, Tatsja

angelica75
0

Marie hade gips i 4-6 veckor och det stack ut en bit. Man var alltid rödd när hon ramlade. Hon tyckte om att klå syrran med armenGlad

Mvh Angelica

Tatsja
0

Jag har en fantiska förmåga att göra illa tummen just nu. Det är den som slår i allt

Väl mött, Tatsja