Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: hundtillbehör-och-utrustning
Läst 3835 ggr
Hugge
0

FURminator - någon som använder den?

På tal om russllars päls… så undrar jag om någon använder FURminatorn på sin hund?

Det låter helt suveränt och skulle verkligen underlätta, åtminstone för handlederna.

Tar den hela täckhåret eller blir det klippt, vilket inte är acceptabelt?

Vilken storlek på FURminatorn använder ni?

Någon som vet?

Xondah
0

Jag ska köpa en, mest för min andra hunds päls men ska prova den på min jrt också. :) Ska försöka buda till mig en billigt på tradera.

[Emma-Rhino]
0

Jag köpte en furminator till min schäfer som fäller som bara den. Den rycker liksom upp håret. Ska den iallafall göra. Har använt den lite på teddy när han fällde som mest. Nu i våras.

Det enda negativa jag har att säga är att man nog skulle kunna hålla på tills hunden är flintis. På en schäfer kan man alltså hålla på väldigt länge. På en russel kanske man kan ta det lite lugnare.

Har inte märkt något med pälskvaliten på Teddy men jag vet inte…Det kan ju ändras. Tror inte att furminatorn ska göra annat än dra upp med rötter och allt. Det är iallafall det jag har sett. Men det skadar inte att testa.

Har ju den stora storleken då den används främst till Zac. Men den funkar även på Teddy. Glad

Hugge
0

Hej Xondah och Emma!

Ni verkar flitiga här på forumet… kul!

Så Furminatorn är dyr? Kanske man kan fynda på nätet… bra isf!

Hoppas att det funkar för mig också… måste nog prata med någon som trimmar, innan jag testar…

Men först måste jag ju få hem min valpis….Glad

angelica75
0

Kan någon berätta vad en Furminator är för något? Har aldrig hört detta förrut.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Xondah
0

#3 Ja använder trimkniv på min jrt nu, men efterssom ja ändå ska köpa en till min andra hund kan man ju alltid testa hur den funkar på båda. :)

Jag tror den är ganska dyr, vet inte exakt vad den kostar men skulle tippa på 400 kr typ, men på tradera kan man få den betydligt billigare.

Xondah
0

#4 Denna länken går till tradera om Furminator, där kan man läsa om den också. http://www.tradera.com/furminator-borstkam-for-stora-hundar-Size-L-NYTT-auktion_101086203

angelica75
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag lagt ett bud på tradera på Furminator. Då kanske man slipper att åka för trimma.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

[Emma-Rhino]
0

Har aldrig trimmat Teddy men furminatorn använder jag. Den drar ju upp håren med roten så förhoppnigsvis slipper du åka och trimma. =)