Att bli med hund
Hur kom det sig att ni skaffade hund första gången och vilken ras var det då?
Själv är jag född med hund. Vi hade en pointer som hette Snappy. Han höll alltid ett öga på mig. Jag lärde mig gå med hjälp av Snappy. Höll honom i svansen och vid trösklar så stannade han så jag kunde krypa över dem för att sedan resa mig med hjälp av väggen och sen hålla i svansen.
Efter honom har jag haft massa taxar, schäfrar, pointer igen, stövare, bordercollie, blandrashundar och nu bordercollie/karelsk björnhund.
Det vore roligt att höra er berättelse.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag växte upp med 2 rottweilers, Bullen & Axel båda var omplaceringshundar.
Vet inte hur gammal jag var när mamma & pappa skaffade Bullen men jag var kanske 2,3,4 år.. När bullen gick bort skaffade vi Axel, sen blev det flytt hit & dit så mamma & pappa sålde honom.
Mamma och pappa skildes och jag flyttade till pappa, vi skaffade Schäfern Charlie, han var nog 9,10 veckor när vi fick hem honom.
Några månader senare fick vi höra om Charlies bror Haven som hade hjärtfel, vi fick ta honom för halva priset och det gjorde vi. När dom var 2 år ungefär kom Troll en rottweiler/schäfer blandnig in i familjen, hon var då 8 veckor.
några år gick och pappa & hans fru skilde sig.
Haven och Charlie såldes, dom var då 5 år (detta var nyligen) Troll flyttade med Pappas fd fru.
Och jag flyttade till mamma då. Vi skaffade Oscar (en liten blandras på 4 månader) han blev sjuk, opererades och fick bo hos morfar ett tag, morfar fastnade och fick behålla honom.
Vi skaffade då Detso, en engelsk springer spaniel på 4 år, han fungerade inte tsm med råttorna och kunde inte bo i lägenhet så vi lämade tillbax honom.
Vi skaffade då Nemo (en liten blandras, som jag nu fortfarande har) han var då 9 månader, bror till Oscar.
Vi bestämde oss senare för att skaffa en kompis till honom.
Vi tog hem en dvärgpincher vid namn Dodge (1 år tror jag han var) mamma fastnade inte så vi lämna tillbax han (vi hade honom på prov)
Vi tog då hem en Amstaff vid namn Ferrari (2 år) han gjorde utfall mot andra hundar och han krävde för mycket så vi lämnade tillbax han (han var oxå på prov vecka)
Då skaffade vi Hugo (en jack russell valp på 8 veckor som bor här nu)
Så det är min historia, såklart är det månader/år emellan hundarna, när jag berättar låter det som vi skaffade nästa hund nästa dag lixom. Men så är det inte.
Så jag är uppväxt med massor av olika hundar 
Dom som kom mig närmast och som fortfarande ligger mig närmast är Schäfern.
Nu har jag då Nemo & Hugo, och dom kommer stanna till slutet
Bilden är på Schäfern Haven, den bästa hund jag någonsin haft<3
Hoppas ni orkar läsa allt x'D
Minns när jag skulle köpa min första schäfer. Fastnade för en och jag fick mamman på köpet. Hon hade fått sina tre kullar och kenneln ansåg sig inte vilja ha henne kvar. Så Zaza kom till oss när hon bara var 5 veckor. Katja var då 6 år. Jag hade skaffat schäfer bara för att jag arbetade som väktare. Det var de bästa vakthundar jag haft.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag är uppvuxen med en hel del storpudlar framförallt, min mamma ställde ut väldigt seriöst osv..
När mina föräldrar hade skilt sig hade mamma kontakt med en golden uppfödare som hade gått in på Polski owczarek nizinny så min mamma tog hem en omplacering på prov och fastnade och sen blev de en till nizinny.
Min första helt egna hund är Blade(Jrt) som jag har nu som jag fick när jag var 15 år. Och tack vare Blade pojken så har min pappa kärat ner sig i jrt och skaffat en:).
(Bild, Blade 8 veckor för över 7 år sedan..tänk va tiden går fort:O:O)

När jag växte upp hade vi schäfer hundar. En i taget. När jag blev äldre så köpte jag en blandis. Schäfer/kelpie. Henne fick jag lämna bort.
Sen kom Ludde en underbar jackrussell terrier som fick stanna kvar hos husse. Vi skaffade också Lady två år senare, som det blev tjuvparning med Ludde. Oh då fick Kiara stanna hos mig och Cessie kom till sin matte Stephanie.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier

Jag är än så länge bara inne på min första Jack Russell Terrier Champis, 4 år. Honom skaffade vi efter att ha varit och tittat på valpar hos en väns väns vän, och sen en sommardag så hämtade vi en av valparna, Champis alltså. Hade jag varit äldre än nio (som jag var då) så hade jag nog kanske förstått att mamma var fast lika mycket som jag redan när vi gått därifrån den kvällen :) Och nu när man har hund och det bara passerat fyra år, kommer jag faktiskt inte ihåg tiden innan fyra tassar sprang runt här!
Jag är uppvuxen med hundar, När jag skulle få mitt första barn så kom mitt barns pappa hem med in fyrvägskorsning. Efter honom blev det schäfrar. Min sista schäfer var en stor hane som kan intygas av Angelica75 som är min dotter.
Att det vart en JR denna gång, en envis vit valp som inte nöjde sig med att jag klappade henne lite. Ur min dotters kull.
När hon var ca 7 veckor ( är lite osäker när jag sa att jag tar henne) bestämde jag mig att om inte var tingad tar jag henne. Även min särbo smälte för henne och honom har hon lindat kring sitt lillfinger.
Har inte ångrat mig en sekund. Är lydig, går lös hemma, kommer på inkallese, går inte ner till närmaste granne som har hundar. Skäller inte fast hon hör eller ser andra hundar, hon kan skälla om Kiara eller Lady börjar.