Nu har jag samlat mod...
Japp, nu har jag samlat mod och bokat tid hos hundtrimm för Hemi! Dom hade en tid redan i eftermiddag, lika bra innan jag fegar ur! Jag är ju, som jag skrivit i en annan tråd, helt ruskigt håröm och har därför dragit mig för att få min lilla vovve ryckt.. Jättefåningt, men så är det ibland…
Tänkte visa lite före och efterbilder!
Såhär ser min hårboll ut nu…

Spännande! :)

Du får en helt annan hund.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier

Guu vad fin han blev! 

Tack! Även om nu inte jag kan ta åt mig den äran..! Känns väldigt ovant bara! Inget att ruffsa runt i!!

Han blev ju jättesnygg!!! Riktigt stilig kille.
Han kommer få tätare päls eftersom man trimmar, och den växer fort! Så fortsätt du att trimma
Sedan blir de torrare fortare med trimmad päls, än om de är lurviga, så han blir ju fortare varm då han kommer in de dagar det är blötväder.
Han blev jättefin!:)
Bra jobbat! Och vilken snygging du har! Du skall få se att pälsen blir mycket tåligare nu!

Vad snygg han blev.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier

Jag kan inte hjälpa att tycka att de är sötare som lurviga, har en jättelurvig själv, men man måste väl rycka i alla fall. Jag har gjort det en gång (han är nu 7 mån) och det är hög tid nu igen. Nu har han massor av långt hår på benen och när jag ser på AnnicaL:s hund har de ju verkligen ryckt bort allt på benen. Törs jag verkligen göra så? och rycker man håret i ansiktet med? eller klipper man där?

På benen är de oftast hårömma, så där klipper jag! Ska man inte ställa ut, så kan man göra det. Även under magen och svansen och rumpan klipper jag, resten trimmas där vovven tycker det är ok.
Man behöver ju inte pina dem i onödan

Ska man göra det ordentligt så rycker man överallt. Min kastrerade tik sitter det lite hårdare på och hon ställs ju inte heller ut. Jag rycker så mycket det går i rumpan, resten effilerar jag. I huvudet ska du absolut inte använda saxen.

#19 ja, går det bra så är det ju bäst för hela pälsen att göra så
. Min vovve är väldigt håröm på de ställena… förutom huvet, där går det bra att trimma. Det skulle sluta med att han skulle hata trimming och jag "luggade" honom på fel ställen varje gång. Hade en Cairnterrier, som blev mer och mer öm på sidorna av kroppen, och det gick bara inte att trimma dem i slutet. Överallt annars gick det bra! Men det hela ledde till att han vägrade låta sej trimmas, han bet och morrade
Så där ångrar jag att jag inte började effilera med sax istället i tid, då hade han inte hatat pälsvården.
MEN, skulle min vovve vara en utställningshund, så skulle jag lämna till en proffessionell trimmare, som kan handskas med hårömma hundar bättre. Många strävhår och broken är ju inte det minsta hårömma, men det finns en del som ÄR det, och det är inte roligt att hanskas med en förbannad terrier
(som min Carin blev, jag blev rejält biten en gång…sedan blev det sax)

#24 - När vi möter folk ute brukar de säga "men, är det verkligen en Jack Russell, men oftast är det nog såna som tror att JRT bara finns i släthårig variant…och han är alldeles renrasig!

Vad söt Ruff är!!!