Jag jagar inte med mina. Men de gillar att jaga fåglar. Tycker inte om kråkor/skator. Då sätter de av med en riktig fart efter dom.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier

När Hilda var yngre så gick hon inte att ha lös alls för så fort hon såg ett djur så stack hon iväg. Nu när hon är lite äldre (3 år) så går det att ha henne lös.
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Blade jagar allt, utom katter faktiskt.
Tränat inkallning i 7 år men hans jaktintresse är så stort att ibland blir han döv för inkallning. Han klök nästan en fasan tupp en gång, då kan man säga att lillskiten har krutt i benen.
Ångrar ibland att min morbror inte fick börja jaga med honom de hade varit hans kall. Men jag är lite för rädd om honom.
Han får nöja sig med andra aktiviteter som söka, spåra, agility och freestyle.

Min pjrt har dödat ca 3-4 fåglar, sticker efter katter. Blir galen av grävling och räv lukt.

min är lös utan problem… han tycker fåglar är lite kul men han skulle aldrig ta dem bara jaga dem.. min är mera gårdshund håller alla djur av gården, kommer granens katt ska den jagas till gränsen (om den springer annars skiter han i dem)
men ja har kört lite rådjurs spår och han är duktig, skulle ja släppa honom helt utan att ha koll på så han inte springer allt för långt bort skulle han nog jaga, men bara en kortis tror ja… hans mamma och pappa är gårdshundar och jagar inte, håller bara "rent" på gården.
Loppa som jag har haft på foder i 2 år (?) jagar inte.
Däremot hade min dotter en JR som hon fick sälja vidare till en jägare för han var en riktig damp-hund
plus att hon flyttade till storstan och han var helt skogstokig på varenda bil, cykel, buss osv.
Ja, vi vet att han var understimulerad, men nu har han det bra, jagar hela året om.
Jag tog också hand om en hund från Kenneln som ligger på samma gata där jag bor, för dom andra hundarna försökte bita ihjäl honom.
Jag hade honom i 9 månader, men sen hamnade han också hos en jägare för han var precis lika tokig som sin halvbror (han jag skrev om ovanför här).
Men som sagt, min Loppa hon vill helst ligga på rygg i sängen och njuta av livet 

Har inte märkt att Hemi vill jaga något än… Förutom flugor!
Så han kan vara med lös. 
#7 Hahaha, ja flugor gör ju inte så mycket om han jagar.

#8 Nä, men han skulle nog behöva jobba lite mer på sin teknik..
Så han lyckas fånga några fler än han gör…. 
#9 Du får väl visa honom hur han ska göra 

#10 Det hade ju varit en syn….. 
#11 Ta gärna kort så vi får se hur du gör 

#12 Hm…. Tror det finns risk att det skulle dyka upp människor i vita rockar som ber mig följa med då…!

Så gulligt.
Hur gammal är han?

Så fort det sätter sig en fluga på vovvarna blir dom tokiga. DEe försöker att ta flugorna. Ibland lyckas dom
Mvh Angelica
Loppa blir också galen när dom försöker sätta sig på henne, men om hon lyckas ta nån vet jag inte, för jag hinner inte se det. 

#15 Han är ett år!
Flugorna är ingen favorit! Och vi bor granne med svärföräldrarnas mjölkkor, så det blir många flugor ibland! Hemi brukar faktiskt smyga på dom och försöka fånga dom, även när dom inte sitter på honom. Men hur mkt han lyckas är en helt annan sak!
Men när dom inte vill låta han vara ifred blir han lite lätt tokig!
#16 Han kan ju få lära sig av dina! (så behöver inte jag visa….!
)

Min russell jagar också, men framförallt används hon till eftersök. Vad jagar ni med era russllar? Min går främst på rå, hjort och gris.
Hugo jagar människor… 
Men ska börja lösträna honom lite mer.. För godis gör han vad som helst för 
Min går att ha lös i skogen.
När vi kommer till grytträningarna är han desto mer på.

Min Kiara fick upp spår av en räv igår. Men hon kom tillbaka.
Mvh Angelica