Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 2453 ggr
FiaLover
2010-05-31 21:20
0

Dusha ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om någon vet om man ska duscha en hund efter att den har badat i saltvatten ?

och så undrar jag om det är någon som har/haft en hund som har fått röda sår på magen / armväcken ? och vad är det isåfall är som är fel ?

tack på för hand //Felicia & Tessie

[Emma-Rhino]
2010-06-01 00:04
0

Hej.

Teddy hade röda sår under armväcken. Jag har dragit slutsatsen värme utslag och fukt. Teddy hade en massa grus under armarna med i samband med detta. Jag klippte bort den långa pälsen runt det, tvättade honom och smörjde med zinkpasta. Det läkte jättebra och jag har inte sett ngt sen dess. Nu var ju detta bara ngr dagar sedan. När såg du det? Det skulle ju kunna vara värmen, fukten och vädret i allmänhet menar jag.

Det är nog inget du behöver gå till vet för men jag vet inte hundra.

Sen, det skulle ju kunna vara eksem? Fukteksem? Vet att Teddy haft det mellan tårna nämligen. Fick rådet att hålla det tort, klippa honom och ta lite potatismjöl om det behövdes.

Vet inget om salt vatten. Men det låter som om man borde duscha de för att få bort saltet.

[Emma-Rhino]
2010-06-01 00:05
0

ps: Teddy är ju lurvig precis som din, så det kan vara bra o klippa runt armväck kanske? Kan ju ha med pälsen att göra.

FiaLover
2010-06-01 22:54
0

Jag tror inte det behövs klippas runt armväcken eftersom att hon har ganska tunt hår där , vi har kommit fram till att det kan vara solexem , vet är  många vita hundar/eller andra vita djur väldigt lätt får det när solen börjar komma fram på sommaren , vi ska se om det blir bättre och om det inte blir det så blir det någ vet för att få råd om någon bra salva för magen oxå

FiaLover
2010-06-01 22:55
0

BTW, tack för inlägget ;D jag ska kolla lite om det du har sagt :)<3

[Emma-Rhino]
2010-06-02 14:07
0

Man kan ju bara gissa =)