Pälsen
Hej, vår jack russel terrier hemma har sån vinterpäls och det är tjockt och långt. Dessutom fäller hon en del så pälsen yr. Hur många av er har också väldigt håriga JRT? Hur tar ni bort det? Vi rycker bort pälsen men det tar sådan TID och hon tycker inte om det. Tacksam för lite tips 
Teddy är väldigt lurvig. Försöker använda furminator på honom och Zac. Det är typ som att rycka de tror jag. Den drar ju pälsen ifrån roten. Den är lite dyr så om du kan låna ifrån ngn innan du köper vore det ju bra. Men jag rekomenderar den, det gör inte ont eller nåt.
Jag trimmar med händerna och trimkniv :)
Mvh Hannasjessie. :)

Hemi får åka till ett hundtrimmeri. Har funkat väldigt bra för oss! =)
Tessie är raggig men pälsen blir inte så tjock och bara 2-3 cm, hon hatar när man drar hennes päls så det har vi nog aldrig gjort…
vi har haft henne i lite mer än 2år nu och hennes päls blir inte så mkt längre ,i början sa dom som vi köpte henne av att dom brukar dra henne och att det bara tar 15min, men då var hon ju bara 11månder , så hur hade dom hunnit om vi har haft henne i 2år och vi aldrig har behövt göra det ?
Men jag känner många som har JRT och dom använder oftast trimmer (:
Jag använder inte maskin eller sax eftersom att Jessies päls krullar sig då, vi ställer ju ut henne, då vill man ju inte ha det…
Mvh Hannasjessie. :)