Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 1510 ggr
Hannasjessie
0

Blackout?

Asså, jag förstår mig inte på min hund. Ibland blir hon helt galen. Springer runt runt i väldig fart vägrar lyssna och lugna ner sig, jag vet inte vad jag ska göra vid dessa "energikickarna"!! :(

Kan någon hjälpa mig?

Tyvärr så hände det vid ett ganska dåligt tillfälle…resulterade till en extrem utskällning jag inte vill prata om helst :(

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

[Emma-Rhino]
0

hm… Sånt är jobbigt. Teddy kan bli helt knäpp ibland och skälla på alla. Men bara på vissa. Ibland är han jätte lugn och snäll.

Min mammas hund Mini är sån. Hon kan få "ryck" som jag kallar det där hon bara springer runt och är allmänt glad. Jag tolkar det som att hon behöver springa och få utlopp av sin energi.

Just jrt har ju mkt energi som de måste bli av med. Kanske cykla en runda eller låta henne springa av sig innan ni går?

Hannasjessie
0

Ja, Har varit lite slapp med motionen tyvär..

Har försökt cykla med henne, men hon är livrädd för cykeln. Kanske ska låte henne få mental motion också.

Men om hon är ute i hagen på kvällen, och vägrar komma in, bara sitter och stirrar, då brukar jag gå ut för att säga åt henne att gå in, då blir hon sån igen och blir svår att lugna ner och svår att kontrollera.

Men jag försöker ju få ut hennes energi på agility träningen, bara att jag kanske ska träna på det lite offtare.

För hon är extremt lugn i helheten, inga problem alls med henne.

| - Russellbus.se

[Emma-Rhino]
0

Låter som en typisk jr som vill ha mer motion. Men det roliga är att hur mkt man än motionerar de så vill de ha mer.

Hannasjessie
0

Haha, ja, men att bara promenera tycker jag är så tråkigt. Jag skulle vilja cykla med henne, men jag har inge sele ännu. Ska faktiskt ut och springa med henne ikväll :)

| - Russellbus.se