Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettaktivering
Läst 1275 ggr
[Emma-Rhino]
0

spårövningar

Nu har jag bestämt mig. Jag bara måste börja träna spår med Teddy.

Någon som har ngr tips på hur man börjar? Kan man lägga ut lite spår på en linje och sen ngt gott i slutet? Såg på ett hundprogram på tv där de typ krossade godis i vatten och sen vattnet i en flaska, skakade och hälde ut i en linje liksom. Kanske ngt sådant?

skjootan
0

vi blodspårar. Då lägger vi ut blod spår väntar ett par timmar (alltid rakt spår först) sedan leder man på hunden och har ntt gott i slut ändan. Vi har spårlina och sele så vi inte leder hunden. Märker ut spåret med vimplar el pappers remsor. så vi int egår vilse :D

Hannasjessie
0

Hmm…på valpkursen jag gick och kontaktkursen tränade vi lätta små spår som man kunde göra på promenaden. Då skulle man binda fast hunden i ett träd osv. Sen ska man trampa upp en rejäl "märke" så hunden kan känna vart den ska börja. Sen släpper du små små godisbitar med lagom mellanrum och kanske extra många vi slutet. Sen är det bara att köra. Det är en bra grund för hur hunden lär sig spåra! :)

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

[Emma-Rhino]
0

tack! =)

Xondah
0

Vill du spåra personspår eller viltspår med honom eller både och? :) Jag spårar både viltspår och personspår med min.

[Emma-Rhino]
0

Allt till å börja med. Sen får man se vad som passar.