vardagshändelser, smått & gott
Hej!
Tänkte vi kunde göra en slags dagbok där man kan skriva vad som hänt under dagen. Fyll gärna på.
Idag, 18 juli, har jag varit ute i skogen och plockat blåbär medan Teddy och Zac lekte. Sen upptäckte de vad jag gjorde och började smaska i sig blåbär av glatta livet. (bättre än att kissa på de antar jag) De gillar blåbär. Så jag fick tvätta Teddys skägg som var helt blått när jag kom hem ^^

haha 18juli. Vi har bara latat oss och ätit melon både jag å Tim och ena katten.
Vi ska sedan ut till hästarna och bada!
åh vad skönt, man behöver lata sig ibland. =) Ska med ut till hästen snart, men Teddy får inte följa med dit.

19 Juli
Tidig morgon.Hundarna på spaning efter kaniner i hästhagarna inget napp tyvärr säger hundarna som tur är säger matte
Kiviks marknad idag men jag tror hundarna får stanna hemma mycket folk och otroligt varmt då har de det bättre hemma
//Sylvia
19 juli.
Jag måste sitta hemma och vänta på en diskmaskin som kommer att levereras nån gång under dagen. Vet inte när så kan inte rasta vovvarna än. Så de är lite sura på mig. =P

Vi har fått goda skratt här hemma då Tim har hittat en fluga att förfölja! hihihihi åååååh så koncenterad å söt man kan vara å så förtvivlad när den försvinner,men han står som förstelnad och lyssnar vart den kan vara.
Till slut gav han upp och hämnatde resterna av sin morot :D
20 juli.
Mindre bra dag idag. Teddy har börjat morrra och attackera Zac, helt utan anledning. Han gjorde lika dant mot Molle som fick flytta till en kompis pga detta. Jäkla Teddy, han och Zac har alltid varit vänner. Fattar nada! =( Om inte detta visar sig vara ngt tillfälligt ifrån hans sida vet jag inte vad jag ska göra.
21 juli,
Visar inga tendenser idag. Fattar nada =) Men men, sån är han min kille, svår att förstå men underbar ändå =D

bara för lägga mig kan de vara så att Teddy försvarar dig och inte anser du klarar av situationen och då blir du ingen flock ledare?

22 juli
Trötta hundar ,sovmorgon.Kräver inget av dem nu när det är varmt.Idag är vi själva hemma dottern med sina hundar är hos pojkvännen.Så torrt i marken så det blir snadstorm när de gräver lite
//Sylvia
22 Juli
Hugo är väldigt rastlös, vi ska snart ut och träna på ängen, då får han även springa av sig lite.
Tror han börjar känna av att det är något på gång… Vi planerar nämligen kastrering.. Han måste undra varför jag ger ut så mycket information om honom i telefon
Hälsningar Emelie & Hugo

22Juli
Jobbar tyvärr hela dagen men sonen går ut och roar hundarna. Tim är rastlös och ska få följa med mig till hästarna :D
23 juli.
Varit en lugn dag må jag säga. Fick med lillebror ut med vovvarna så det var kul. Teddy skötte sig utmärkt. =D
Blir te å cykla en runda sen för nu är det faktiskt lite kallt ute! Gillar gillar!
23 Juli
Idag har vi tagit det lugnt, tränat lite kontaktövningar.
Snart ska vi ut på promenad, kanske tränar lite gå fint i kopplet då :)
#13 åå, ute sent om kvällarna.
Hur tränar du kontakt? Kanske kan skriva ett inlägg där du tipsat om sånt?
Skulle gärna vilja använda det själv =)
#14 Kan försöka fixa ihop ett inlägg nu, har inget annat för mig, det behöver inte vara en artikel? Tycker det är så krångligt
Ja, vi är ute och tränar när det blir lite svalare, han har så himla svårt att koncentrera sig i värmen…
#8 nä, Tror det handlar om att jag inte haft tid eller energi (i värmen) att ge honom den aktivering och stimulans som han behövt. Krävs inte många lata dagar för att han ska bli rastlös osv. Men du har rätt. I många fall handlar det om sådant.
Idag den 24 Juli så ska vi ta en slappar dag. Kom hem från semestern igår. Tror även att lilla tjejens löp är på gång. Gjort nr 1 7 ggr på en rastningsrunda.
Ska även börja varta aktiv här igen! :D
Mvh Hannasjessie. :)

25juli
Vi var till stallet och tog ut våran nyfunna vän Shettisen Tamlin på promenad med hundarna :D Tamlin ville leka med Tim och jagade honom Tim njööööt haha. kasper (våran pyrre) inbjöd Tamlin till lek. :D

26 juli
Har varit barnvakt förlåt jag menar hundvakt
åt dotterns två hundar i helgen.Så här har varit full rulle.Nu ska hon snart dyka upp och hämta sina två godingar.I natt är det jobb för henne och Schäfern.De jobbar som väktare.Mina Russlar älskar Huskyn men inte Schäfern
Så lite pyssel är det.
26 Juli
Idag har vi varit hos veterinären, tänkte passa på att äntligen ta hans 1 års vaccination som han ännu inte fått, men vi satt där i en oändlig tid och vi hade en tid att passa så vi var tvungen att gå.
Ska återkomma dit imorrn istället.
Efter besöket hos veterinären idag började jag fundera på om jag vågar ställa ut Hugo, han kunde inte ens beté sig i väntrummet, hur skulle han då vara på en utställning? 
#20 usch ja. Han är definitivt tillräckligt stilig för det =) Men vet vad du menar. Skulle jag göra ngt sånt med Teddy så skulle jag gå 2.5 timmar först. Då blir han trött…
#21 Kanske är det jag får ta och köra då, köra slut på både Hugo och mig innan utställningen.. xD
hm, kan inget om utställning men det lät inte så bra =P

#22 Vid utställningar är det viktigt att hunden är hanterbar kan gå i en ring tillsammans med andra hundar utan att göra utfall eller morra.Lycka till med ev. utställning.
//Sylvia

Försök ta itu med problemet hos dem?
En utställning sk aju hunden undersökas av dommaren och han luktar massa hund och de är många hndar runt om. MEN de kan vara så att han blri spak av alla hudnar ochså så PROVA! :D
Tim fick till sin förtvivlan BADA i sjön Huuuua sade han å huttrade så han klapprade tänder 
Har bestämt mig för att åka dit och pröva, vilket resultat vi än får så har jag iaf fått pröva på! :)
det sägs ju att man inte ångrar det man gör, utan det man inte gör. =) Lycka till!
ikväll är en stor kväll. Teddy gick igenom tunneln! Agillitytunneln alltså. =) Han var osäker i typ 20 minuter men sen släppte det å han sprang igenom flera gånger =)
Så nu är det både olika hopphinder och en tunnel i vår bana. Sen kommer slalomen =)

Kul!!
Tim har jagat mus som katterna släpat in :D
Utställning är verkligen en av mina erfarenheter! :) Har 16 st rosetter hittils! :D
#30 skrytis
fast du har så fin hund så det är förståeligt =)
hehe, hon är inte så fin igentligen. Har mest inofficiella rosetter ;)
Många domare klagar på samma sak, så jag har nästan lagt av med utställning och gått över till agility! :D
Idag den 31 Juli så har…
Jag och Jessie återupptagit agilityträningens paus. Vi har börjat med slalomet och kör på 4-8 pinnar. Ska köpa ett slalom från rusta så fort som bare den!
Har även tränat lite tricks, har lärt in ett nytt, "kryp". Ser lite roligt ut, kanske får filma det någon dag.
Ska ut och träna lite mer sen!
#32 har ifrån rusta. Billiga, bra och enkla men samtidigt säkra.

1Augusti
Vi har lekt i skogen efter några ensamma timmar hemma. Och lekt med hästarna! Haha Fanny och Tamlin och Tim har lekt,nej jagär inte orolig Tim är för snabb för dem ;D
#35 Ush då! Ser ut som någon/några har partajat på den stackaren….
3 Augusti
Var och tränade lite agility idag, men banan var så ovårdad så träningen varade bara i 5 minuter, resten blev lek.
Något mer har vi inte hunnit göra, får se vad dagen har att erbjuda :)
Jag har svårt å lära Teddy slalom… Alltså i fart av sig självt. Hoppa och tunnel gör han utan problem efter varandra men slalomen springer han bara förbi… =P
#37 Nemo är inte heller så haj på slalomen, men jag blev väldigt stolt när han klarade både A-hindret och det där andra balanshindret.. Minns inte vad det heter just nu..
Men iaf så klarade han det väldigt bra gämfört med sist, då han totalvägrade..

3 augusti
'Hundarna var med till sommarhagen Tim sprang som en Jr :D
Hästarna bryr sig inte men igår tog han steget längre å sprang mellan benen å då blev Fanny arg! gha! jag förstår inte hundkräk hette han då (av rädlsa) efter de så var han utanför hagen bara så han kände nog på sig att han gjort fel.
Sen var vi och tittade på när lillhusse spelade fotboll och Bollen kom upp till oss!! lycka ;D
4 augusti
Ruff har idag sövat till kl 11 ungefär :) sen blev dä de vanliga, ut o kissa/bajsa, sedan äta frukost.
Sen fick han som vanligt sitt lilla "ryck" då han ska springa omkring i hela huset, o leka som pågick typ i 15 min ;)
Sen åkte vi till ÖoB och köpte lite ben (som uppsakttades) :P
När han "käkat" upp de låg de smulor över hela mattan så de blev damsugning ;)
Han gick o tog sitt andra stora ben, o grävde ner. (som vanligt)
Sen åkte vi till skänningemarken, o knuffa på folk x) o som vi samtidigt träffa hans uppfödare, som sa att han blivit riktigt fin :D sen hem till kompis snabbis, han får "ryck" igen o leker med sten xD
sen hem, kvällsmat för hans del, gräva upp benet, tugga lite, o sedan somna ;)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
har jobbat natt och ska jobba natt igen så är lagom seg i skallen. Ser på hur Mini och Teddy rusar runt som vanligt. De två är härliga asså. Egentligen tillåter jag inte sånt men de har så kul =)
Ska snart äta frukost och gå en skogsrunda. Mini är så söt när vi är i skogen. Zac och Teddy rusar runt men hon är så liten så hon ser de inte över blåbärsriset. Hon skuttar för fullt men ser de ändå inte =)'
ps: bilden är ifrån i våras när hon tittar desperat efter killarna
Idag den 5 Auguati så har…
Jessie brutit klon… Så nu ligger hon och vilar med bandage och ska in till veterinären imorgon. Vi hoppas hon slipper en operation och att hon inte ha ont!
#42 usch, hoppas hon blir bra utan en massa operationer och skit.
Idag är vädret lite så där så jag och lillebror ska packa fikakorg och gå runt sjön. Tar typ 2 timmar och med fika 2,5 typ.

7 augusti var vi på Hästpremering och hundarna var med :D Tim uppskattades med sin store bro r:D korv fick de ochså men de blev en lång väldigt varm dag :D
11 aug.
Kom idag hem efter en heldag på jobb och stall med en liten utmaning till Teddy. Detta
Trodde att det skulle bli lite hjärngympa för honom. Först tittade han på mig, sen gick han fram till den, lyfte på alla, en åt gången. (hade bara godis i en) och sen åt han godiset… Så svårt var det tyckte han. =P
Mini däremt letade upp den som godiset låg i men fick sen kämpa med att få upp den. =) Men det gick.