Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 2105 ggr
hermitage
0

jack russel

hej ska snart köpa en hund och alla som undrar vad jag vill ha för ras och då säger jag att jag fundera på jack russel då jag är ute mycket med hästarna. men alla säger att dom är galna och att dom går inte ha med katter och andra djur och att det går inte tämja dom stämmer det?

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

[Emma-Rhino]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nej nej nej. Detta stämmer ej!

Jrt är en underbar ras för alla som vet vad de skaffar. Vill man ha en liten söt hund som man kan promenera lite med så är det fel ras. Men om man vill ha en rejäl, snäll, envis, lojal, underbar och rejäl hund i litet format så är det rätt. En jrt är en dröm ras om man ger den det den behöver. Det finns en anledning till att de finns med i så himla många filmer t.ex.

En jrt kan bli allt dett men den kräver mkt. Mer än många tror så det gäller att veta vad man skaffar men så är det ju med alla raser. Det är ju en jakthund så det gäller att ge den det den behöver.

Jag skulle kunna skriva en uppsats om allt underbart en jrt representerar. =)

Var inte rädd för att skaffa en jrt. Ger du den en massa motion, stimulans och kärlek så lovar jag att du får en äkta lojal vän i många många år och du kommer inte ångra dig alls.

ps: jag har katt, hundar, häst och hamster och Teddy bryr sig inte, så det är bullshit att de inte pallar andra djur.

ophelia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En Jack Russell precis som vilken ras som helst blir vad man gör den till.

Här hos oss så bor det katter ,hästar och det kommer hundar på besök alla trivs tillsammans med våra jackar.

Men som med alla andra raser så måste de fostras det börjar redan hos uppfödaren och sedan tar nya matte/husse vid.Senaste valpkullen jag hade har blivit mycket sociala sällskaps hundar som faktiskt nöjer sig med att bara gå promenader men i olika miljöer för att få lite extra stimulans.

Många glömmer att när de får hem valpen så är det råmaterial som ska formas till den individen man vill ha.Men man bör söka en uppfödare som har den typen av hund man vill ha.

Stort lycka till med valpköpet.

//Sylvia