Kastrera eller inte?
hai igen ;)
nu har jag verkligen problem, vi vet inte om vi vill kastrera ruff eller inte.
Han är otroligt pigg nu, men de har vi absolut inga problem med (för han ska ändå gå agility) men de värsta är hans juckande. Vi vet inte om vi vill kastrera eller ej, (måste ändå vänta ca 5 månader men ändå) för samtidigt har han väldigt bra stam o uppfödaren tror han kommer lyckas bra på uts o sånt i framtiden.
Tror ni någon skulle vilja para sin hund med ruff? Han har en helt otrolig personlighet som ingen kan låta bli att älska ;) han verka ha bra leder osv med.
Ligger åt kastreringshållet om ingen vill para med honom.
(ps bilderna är tagna vid ca 3-4 månader)
kram moa
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
personligen ser jag en underbart vacker hund. Kan dock inget om utställning.
Teddy e kastrarad men det var för hans aggrissivitet och att bror min har teddys mamma. Vore så fel om det hände ngt =/
Juckande kan också vara hans sätt att dominera. Hur gammal e han nu?
#2 vet om att de kan vara dominans, men de tkr jag verkligen inte om. men tror inte de kmr försvinna i kastrering.
Han är ca 6 månader nu :)
men de värsta är att vi vill inte få honom lugnare, för då kan han kanske inte göra lika bra ifrån sig i agilityn.
Jag tycker du känner efter själv om du vill kastrera eller inte, vill du avla eller använda honom till utställning så ska du inte kastrera, men annars tycker jag du ska göra det.
Jag kastrerade Hugo för ett tag sen, han har blivit lite lugnare men jag gjorde det främst för att min kompis har en tik, vi vill kunna träffas med hundarna även fast hon löper 
kan ju börja med kemisk (?) kastrering. Hormonspruta eller chip. För å se effekten.
jao :) men vissa säger att de inte funkar.