Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 1489 ggr
Saiop
0

Dålig i magen?

Nu har jag haft Wilma i tre veckor på torsdag (i morgon). Och de senaste 3-4 dagarna har hon varit väldigt lös i magen och har spytt en gång, då direkt efter att hon ätit. Hon är pigg och alert annars och leker och stojar hela dagarna. Vad kan det bero på?

[Empisen]
0

Vad äter hon för mat? Hon har inte fått i sig något "ovanligt" ?

[Emma-Rhino]
0

Sånt händer här med men så fort det handlar om bebisar kan de ju ätit något farligt/ovanligt. Bytt foder eller gett ngt nytt ben? Eftersom den kräks kan det vara ngt sånt.

Annars är vanliga orsaker här hemma. Märgben, grisöron, lever osv.

Men överlag har jag fått lära mig att inte få panik. Men nu e det ju en valp så då ska man nog inte fasta den som man gör med vuxna. Men jag skulle nog ge vovven a-fil en dag eller två. Riskok e med bra. Mjuk och len mat som e bra för magen.

Saiop
0

Det är ingen valp, hon är 5 år gammal. Hon har samma foder hos oss, som hos förra ägaren. Hon har inte ätit någonting annat än hundmat och en sådan där dental stix (stavning?). Hon går alltid kopplad ute, så hon kan inte ha fått i sig någonting utan min vetenskap och hemma kommer hon inte åt någon mat, förut den som finns i matskålen och vi ger henne ingen annan mat än hundmat.

Ben visar hon inget intresse till, så det har hon inte fått något (vi fick med två stycken från förra ägaren och de har hon inte rört).

[Emma-Rhino]
0

jaha… (pinsamt Skäms) borde jag ju vetat.

Saiop
0

#4 Ingen fara :D

[Empisen]
0

#3 Dental stix brukar Hugo bli lös i magen av, men det håller inte i sig såpass länge, det visar sig dagen efter han fått det. Men efter han "fått ut det" så blir han bra i magen igen..

Om det håller i sig tycker jag du kan höra med en veterinär.

Saiop
0

Okej, tack så mycket för svar. Var ute med henne för ett tag sedan och då var det "normalt" i magen. Ska se om det fortsätter så, eller om det kommer tillbaka. Tack för svar!