Overall för kortbent...
Är det någon som har bra förslag på var man kan hitta bra overaller till en frusen kortben släthårig Jackrassel inför vinterkylan.
Gärna lätt att få av och på, samt overall med ben. Han är väldigt tunnhårig . Alla tipps välkomna, länkar, modeller, tillverkare.
Tack på förhand
Hej.
Ja det kan behövas till de kortbenta små liven =)
Har själv inga erfarenheter av just overaller. Men har köpt tröjor ifrån Doggie.se och det är en bra sida. Dyra då de är lite mer "hollywood" aktiga om du förstår =) Men de har snygga, tuffa och fodrade overaller.
Hööks hade några också.
Men som sagt, inte så bra på overaller…
Jag har ganska bra koll på dethär med overaller.
Kan verkligen rekomendera hurtta! Kan vara lite dyra priser men grymt bra kvalitét!
Dom har ett modellen Hurtta PRO vattentätfleece overall som är dyrare än den vanliga Hurtta PRO fleeceoverallen.
Besök deras hemsida här!
Jag svarar gärna på frågor, eller så mejlar du någon återförsäljare.
Hoppas du fått lite att gå på.
Mvh Hannasjessie. :)

Tack! Toppen. Jätte bra tipps!
Hurrta Vattnetäta fleecen ser ut att var något för våran vovve till vintern. Kanhända ska jag köpa en regnväst också för regniga höst/vår dagar.
Jag har hört att Jack Russel ska vara tuffa små hundar. Men våran är lite klen. Han är inte en hund för alla väder, men med en ny fleecen kanhända man får honom att gå en bit utanför tomten även om det blir snöblandat regn :)
Har regnjacka till alla mina. Regnet tar sig ju ner under pälsen och blöta hundar fryser…

Jag har kollat upp närmsta återförsäljare. Ja tror regnjackan kan vara bra och en fleece till de dagar då det är -20 och iden stilen.
Han gillar inte kläder, men han gillar inte heller att gå när det är för kallt.
Det är lite knepigt det det där med kläder till djur. Man vill ju inte att dom ska bli för varma eller förhindrade i sitt rörelsemönster. Nu går han klädd i en ärm från en yllejumper som jag sytt om, det funkar bra som ryggvärmare när det är lite tråkigt väder.
som du säger e det knepigt. En soliga vinterdag med snö ute har jag inget på mina.
Är mest regn och blåst i kyligt väder jag har jacka på de. Vi bor ju i sverige så kallt å regnigt är det ju väldigt ofta… =/

Tidigare har jag haft en Lancashire Heeler och han var slätpälsad men hade tjock underpäls och tjock päls på ryggen.. Han hade täcke någon enstaka gång när det var riktigt dålig väder.
Familjens släthårit kortbent Jack Russel och han har förvånansvärt dåligt med päls, särskilt på benen. Han ingen rikgit underpäls heller. Men nu ska han få en regnjacka så håller han sig torr även om benen när det regnar.
Tack för goda råd :)

Ticka, om du nu ska köpa en Hurtta overall, så ta med dig hunden till butiken och be att få prova.
Jag beställde en Hurtta-allvädersoverall Arctic, i liten storlek till min hund, men den passade inte i bakbenen. Och jag tycker inte han har så korta bakben, däremot är hans framben korta.
Han trampade ur bakbenen hela tiden, trots att det sitter jättefina små muddar på benen.
Dock var den billig, endast 250 kronor, från Fiaz
Länkar här till den modellen och storleken jag köpte:
Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"

Det var bra tipps. Dessvärre har jag redan gjort det misstaget tidigare, köpte ett tecke "på vinst och förlust som inte passar" så nu får han stå ut med att följa med och prova.
Min lilla kortbentis gilla all uppmärksamhet och djurbutiker. Så mycket spännande lukter och gooodis.