Terrier race!
Hej, jag vill tipsa om en utställning där de har terrier race!
Den 10:e oktober i Vinslöv.
Jag tycker det verkar kul med race, hur många av er sysslar med terrier race?
Finns det race för blandrashundar också, någon som vet??
Vore tacksam för svar!
Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"

hmmm….
*putt*
Mvh NinnaH
Aldrig hört talas om så jag är nog inte rätt person att svara. Men vore ju fel att inte ha det med blandraser.
Jag har länge velat rejsa med Hugo, men har inte haft tillfälle att komma iväg..
Jag skulle också vilja rejsa med Hilma men det har alltid kommit något ivägen sen brukar det va så långt bort. Men ska försöka att komma iväg i sommar eller nått.
Medarbetare på Sphynx iFokus
Jag hoppas kunna rejsa med Hugo till våren, vi får se vad JRTC anordnar och vart det ligger..

#4 det låter kul. Du får höra av dig sen och tala om hur det går.
Mvh NinnaH
Jag kör inte race, eftersom det bara är för JRTC?
Mvh Hannasjessie. :)
Jag tycker faktiskt inte om race, tycker inte det känns rätt helt enkelt…
#9 Vad är det som gör så att det känns fel? 
#10 Jag skrev det delvis i "JRTC el SKK" att det känns som om man vill att hundarna ska vara så fokuserade på det dom nu gör att det blir som jrt-ryck?
Min hund får det och hon är helt kontaktbar och får total blackout, jag tycker inte det är kul, då det kan hända vad som helst med henne om jag ninte har kontroll på henne… :/
min hund är skkreggad och dom kör tävling i samband med jack russel spec utställning varje år! vi var på vår första i somras
#11 Ber om ursäkt, såg inte det förrens efter jag skrivit.
Jag har inte sett att någon fått ett "ryck", men det är självklart så att alla har bara en sak i huvudet när dom springer och det är väl att fånga trasan dom jagar.
Men det är såpass korta sträckor så det är nog mest för skojs skull. Sen att dom just får jaga, som dom är avlade för.
Jo det är säkert inget fel på det. Det ska jag verkligen inte påstå. Är det något som man kan få titel i, eller bara klubbtitel kanske?
racet är en tränings/tävlingsbit som allt annat, det är en uppgift, dom ska veta när mukorgen och boxen är framme så gäller det
precis som min vet att det är ok att dra i dragselen med inte i koppel osv
jag har en hund som lätt kan gå upp i stress, men det gick att kalla in utan problem när han var över mållinjen och sen hade han släppt det, sen var han taggad igen när vi stog vid starten
#14 Det får någon annan svara på.. Vet ingenting om det heller faktiskt då jag inte racat än 
Är ingen ide att ha med Teddy, han blir så sur när Zac är snabbare än honom i skogen när de leker kull =) Han skulle ge alla en smäll ist.
alla hundar har munkorg på sig, så det är ingen fara, inget ovanligt om det blir gruff när alla vill ha trasan, bilden jag har utan är på träning hos min uppfödare med nybörjahundar