Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 3173 ggr
bymaruska
0

Svampsjukdom i bihåla!

Hej!

Här är en mycket ledsen matte till Krabat Jack Russel.

Krabat fick somna in den 25 november på Strömsholms Djursjukhus.

Under flera månader har Krabat haft nyssningar och inåtdragningar gått allmäntillstånd för övrigt. Har fått behandling tvår gånger men Interceptor för noskvalster.

Efter utredning på Strömsholms Djursjukhus kom diagnosen en svampväxt i bihålan. Nästan omöljlig att behandla. Känner någon till detta eller har erfarenhet av denna svampinfektion som angriper bindväven.

//M-H

Nu till min fråga

[Emma-Rhino]
0

Jag beklagar =(

Har faktiskt aldrig hört talas om detta, låter, förlåt, faktiskt inte allvarligt. Inte så pass att det inte går att behandlas… =/

Fast bindväven är inte å leka med. Kommer inte med något bra svar tyvärr. Får se om nån annan vet mer.

bymaruska
0

Jag det är riktigt riktigt tråkigt! Nu var Krabat nästan 12 år och om jag förstod vet. rätt så är behandlingen oviss och framförallt väldigt jobbig och under lång tid. Hade hunden varit yngre hade rådet varit att försöka behandla men nu när hunden var så pass gammal skulle behandlingen varit för påfrestande.

Jag har aldrig hört om att en svamp kan sätta sig i bihålan och få sådana allvarliga konsekvenser. Jag är därför väldigt nyfiken om någon annan hundägare stött på något liknande.

Nu somnade Krabban in med flaggan i topp och det är jag trots allt väldigt glad för. Han var pigg och glad och vi trodde båda två att vi skulle ses igen efter lunch när han vaknat ur sin narkos.

Jag valde efter veterinärens diagnos att låta honom somna in.

Jag är förkrossad och saknaden är enorm.

//M-H