Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettterrier
Läst 2345 ggr
nagithas
0

Tiken för liten

Jag tycker att min jack russell är väldigt liten. Hon är drygt ett år och vet inte om hon kommer bli grövre än vad hon är nu. Hon är iallafall 33 cm över ryggen, runt magen är hon 42 cm vid "armhålorna". Men hon väger 6,6 kilo men har jätte smala ben och litet huvud. Kommer hon bli grövre? De hundar jag sett bilder på ser ut att ha stora muskulösa ben. Min hunds ben ser ut som om de snart kommer att gå av om hon hoppar för mycket. Vet heller inte hur jack russell hundar skall se ut vid 1 års ålder då vi blev fodervärdar till en annan hund förut som var runt 2 år.

ophelia
0

Har du ingen bild på henne??Hur kraftiga benen blir har ju med benstommen att göra.Men viktmässigt så låter hon ju inte liten.Men hon utvecklas ju ett tag till.Så hon maffar nog till sig.

nagithas
0

Är väl typ den enda bilden som jag kunde hitta just nu kanske ska prova att leta lite mer sedan annars får jag väl ta en bild.

nagithas
0

hittade en till. Kanske en aning bättre bild :P

[Emma-Rhino]
0

Jag tycker hon ser bra ut. Pigg och frisk.Glad Men om det är stl inför utställning du menar att hon är för liten till så vet jag inte.

ophelia
0

Tycker hon ser fin ut.Jag tror hon växer till sig.Annars kolla med uppfödaren hur utvecklingen brukar vara på din tiks linjer hon kan säkert svara dig.

nagithas
0

Ok ska höra med dem. Tack så mycket!

[Empisen]
0

Jag tycker hon ser ut att vara i en bra storlek! Av att döma från bilden Glad
Väldigt söt är hon för övrigt!

Xondah
0

Hur hög är hon?

Det beror ju på vad hon är för jack russel, är hon en SKK jack russel eller en JRTC jack russel? Hon ser ut som en JRTC jack russel.

Om du tycker att hon är unghundstanig så brukar dom bygga på sig lite, nu när hon växt klart så kan hon ju få börja arbeta lite och bygga muskler. Jag tycker annars att hon ser smidig och fin ut.