Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 9479 ggr
Xi993
0

Jack Russellns päls "random"?!

Hej!

Ska skaffa en JR men jag skulle så gärna vilja ha en släthårig, men efter ha läst på olika forum över allt och tittat på olika kullar så blir jag hel tokig. För det verkar som om valpen kan se slät ut men kan bli sträv som äldre trots att föräldrarna är släta och tvärtom.

Har precis hittat en valp och allt stämmer 99% på vad jag söker utom nu då pälsen, för dess föräldrar har sträv som päls, men det finns syskon och föräldrar till föräldrarna som är släta. Uppfödaren säger att detta kan mycket väll bli en slät för det ser verkligen så ut men hon kan inte lova 100%.

Vet någon hur det ligger till med pälsen hos en JR?
Har hört att släthårig är dominant över sträv/broken stämmer det?

mvh

[Emma-Rhino]
0

kan inget om aveln men min brors jrt tik var slät som valp och blev strävhårig. Hon fick sen Teddy med en släthårig och Teddy är broken och brorsan slät.

tezzla
0

jag vet inte heller vad som dominerar, men jag har en slät, då efter två släthåriga föräldrar, min uppf väntar nu kull med yatzys mamma, där är pappan sträv så det kan bli alla pälslag, man brukar ju kunna se när valparna blir äldre hur pälsen blir

Xi993
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så här ser han iaf ut…han ser verkligen slät ut.

Men det blir det det blir :) kmr bli jätte go för det!

Ngn som kan se om han har tendens till ngt annat?

tezzla
0

men sjukt söt liten sak, röd/vita är så vackra, det ska min nästa hund vara, får jag fråga vilken uppfödare eller är det privat? lycka till, mer bilder vill vi se sen!

Xi993
0

Självklart mer bilder!

Det är en uppfödare Saxon hills kennel.

Det kommer bli jätte roligt och hämta den lille :)

[Emma-Rhino]
0

ne men guuuud! Så söööööt! Grattis och välkommen till gemenskapen i denna enkla sajt =)

Mer bilder!

ophelia
0

Guuud så söt han är.Han ser verkligen ut att bli slät men  men det äääär svårt med Russllarna.Bra uppfödare du köper avGladLycka till med din lilla valp.

//Sylvia

Xondah
0

Svårt det där.

Min såg slät ut som valp, uppfödaren trodde dock att han skulle bli sträv men han blev broken. :)

LinaK
0

Tror också att han kommer bli släthårig.
Jätte söt Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Reby28
0

Man märker oftast då de som valpar brukar ha lite strävare/spretigare päls runt nosen om de är strävhåriga eller broken. Valpen på bilden ser ut att bli släthårig. Om allt annat som du säger stämmer, så tycker jag att du ska satsa på den här hunden i vilket fall. Nu verkar den ju allra troligast bli släthårig och om det skulle vara så att den blir broken så brukar man ju säga "döm inte hunden efter håren" ;)

tezzla
0

blir den broken eller så och du inte vill ha den så köper jag denFlört kmr nog bli fin, en hund i min smak, lycka till

nagithas
0

Den där hunden kommer att bli hur fin som helst. Den är ju så sööööt.

Gud vad jag önskar att jag hade bilder på våran lilla fis.

Hannasjessie
0

Jag tror faktiskt han blir lite sträv och slät, alltså broken. Det är min jrt :) Henne mamma var sträv och pappa broken

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

[Emma-Rhino]
0

Teddy som e broken såg ut så här som bebis. Man ser att han kommer bli sträv/fluffig.

[Emma-Rhino]
0

igen

Hannasjessie
0

Såhär såg Jessie ut när hon var valp hon är nu Broken. På bilden var hon ca 8 veckor och precis hemkommen.

| - Russellbus.se

LinaK
0

#14 Vad sööt Teddy var!! Men hur sjutton kunde han få stående öron egentligen? Tungan ute

Hannasjessie
1

Närbild på huvudet

| - Russellbus.se

LinaK
0

#14 Vad sööt Teddy var!! Men hur sjutton kunde han få stående öron egentligen? Tungan ute

[Emma-Rhino]
0

haha, de står ibland =) Lite som Dobbys öron i Harry Potter. =)

Saiipz
0

ruff är iaf strävhårig xd midsommarbild när han var ca 10 v ;)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Saiipz
0

ännu en bild när han var nybadad :)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..