Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmänt
Läst 7092 ggr
LinaK
0

Täcke till Jack russell

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte idag ett Hurtta täcke till Sigge, trodde han skulle ha storlek 40 eftersom han är 40 cm över ryggen. Hmm, det var alldeles för stort. Fick ta ett 30 till honom det var lagom. Konstigt att dom har så stora storlekar. Köpte ett täcke av annat märke åt våran havanais som är 30 cm över ryggen, han fick jag ta ett täcke i storlek 40. Dumt när dom har så olika storlekar tycker jag.

Här är en bild på Sigge i sitt nya täcke =P

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

ophelia
0

Så fina de blevGlad

//Sylvia

[Emma-Rhino]
0

Sikka sötisar =)

köpte med 40 till teddy då han är det över ryggen men blev alldeles för stor runt bogen =/

[Empisen]
0

Vilka snyggingar! Skrattande

Det är väldigt olika på storlekar på olika täcken, men tillslut hittar man det rätta Glad

LinaK
0

Tack alla! Skrattande Dom verkar trivas i sina täcken, och dom sitter som ett smäck.

Det bästa är att prova ut täcke i butiken, för annars blir det bara fel har jag märkt.

Skulle beställa en overall till min havanais, beställde först en hurtta i fleece på tradera, alldeles för liten. Köpte då en hurtta friluftsoverall, den var okej men lite för tajt, beställde då en storlek större som nästan var för stor. *suuuck* Flört

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

nagithas
0

Har också ett hurtta täcke till våran jack russell. Älskar det lika mycket som hunden tror jag då det är lätt att sätta på och sitter som ett smäck.

mieeow
0

Min yoshi fick skavsår av sitt täcke :( så hon har fått frysa lite denna vintern, funkar om vi inte är ute för länge

Saiop
0

Tycker också det där med täcken är svårt. Min lilla tjej är en riktig fryslort. Men idag sydde jag ett eget fleecetäcke till henne! :D

nagithas
0

bild tack :)

Saiop
0

En Bild! =) inte direkt avancerat, men det passar bra och Wilma trivs i det

Saiop
0

och så ett när hon står upp ordentligt :P

mieeow
0

#10 åh, fint. Jag tänker sy något liknande till yoshi någongång snart okså, måste bara skaffa in tyg och veta hur jag sak sy :P

Saiop
0

#11 Tack! Mamma hade tyg hemma och jag tänkte inte så mycket, tog mest mått på hunden och sydde efter känsla :P

[Fialicious]
0

Jag har en blandis mellan Jack Russel och Chihuahua och att hitta ett täcke till henne är ganska knepigt… I mångt och mycket är hennes kropp mest lik en JR tycker jag, men det är ändå klurigt att hitta en bra storlek och framförallt att veta vad för typ av täcke hon behöver för att inte frysa. Klurigt klurigt! Nu har hon ett täcke med reflexer och jox på och hon gillar verkligen inte att ha täcken på sig (oavsett material). Men den här vintern är det oftast på tok för kallt för henne att gå utan täcke så jag får klä på henne det ändå och det brukar inte vara poppis. Får ofta "the evil eye" Flört, men jag vill inte låta henne frysa så hon får snällt stå ut med det där täcket ett tag till.

[Emma-Rhino]
0

svårt att hitta täcke till små hundar. Mini är en liten papillonblandning och är jättesvår att hitta till. Finns inte i hennes stl om det inte är rosa och fluffigt och dyrt!

Hannasjessie
0

Jag hade storlek 30 på ett värmetäcke från hurtta, tror jag hade 30 på fleecejackan från hurtta också :)

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

niare
0

vår hund blir galen med täcke, fast när de e kallt åker de på endå annars vill han bara bli bärd när de e kallt :P