Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 2438 ggr
Hannasjessie
0

Vilken bilbur?

Nu när jag är 16 (nästa vecka) och ska börja övningsköra i år och förhoppningsvis kunna låna mina föräldrars eller köpa en egen bil i framtiden så tänkte jag vara noga med att skaffa en riktigt säker bilbur! Glad

Vi har just nu en vanlig utställningsbur vilket jag inte känner mig trygg med… Men jag har försökt övertala mina föräldrar och har försökt resonerat med dom.

Men ack, det ledde ingenstans… Dom behövde plats i bagaget vid resor och lastning (vi är 5 i familjen = mycket packning)- Så jag får nöjja mig med den buren vi har. Obestämd

Eftersom jag bara har en JRT så vet jag inget om storlekar osv. Jag vill ju kunna ha flera hundar i den i framtiden. Så jag har varit inne på en dubbelbur.

Men det är ju ett tag kvar, men alltid bra att vara förberedd, så tänkte jag fråga lite vad som är bra att veta. Flört

Dessutom undrar jag vad ni har för bur i bilen, och hur ni löser det med plats om ni har flera hundar?

Kan man ha flera hundar i samma bur eller ska man undvika det?

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

[Emma-Rhino]
0

ju mindre bur ju bättre har jag hört. Teddy är ju åksjuk så han åker väldigt sällan bil. Har jag med honom så sitter han i en sån här fastspänd i bältet.

Men ska man åka mycket med sin hund så är det bättre med en säkrare bur, men jag är inte så insatt.

Lindasvovve
0

min vovve sitter i ett bilsele

tezzla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi har en mimdubbelbur i strl L, Freja sitter i ena sidan, och Rex & Yatzy får plats i ena att sitta och ligga ner, vi har en audi A6 turbo nu, kombi, en 2007, men vi ska byta till en Q7 sen, då kanske vi köper en större bur av samma märke, är jätte nöjd med buren på alla sätt