Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettterrier
Läst 2123 ggr
tezzla
0

Russelträff 30 april

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vad säger ni? plats?

tid kl 12 skulle funka bra för oss som har en bit att åka

plats får någon som bor i sthlmområdet fixa

gör en ny tråd så det blir lättare att se

vilka kommer?!

vi kommer med en russel och en ast, tar med selar/kätting så man får prova på weight pull, tar även med bord, jag skulle gärna vilja ha hjälp med träning av hantering när det är nya folk

kan ta med lite koner mm så v kan träna lite lätta lydnads/kontakt övningar

önskemål till träffen?

vi kanske plockar upp en tjej med russel om det blir på vägen till träffen med =)

[Empisen]
0

Jag skulle gärna vilja kolla in såkallade "hundön", skulle inte det vara en bra plats? Glad
Nu vet inte jag hur stor parken är exakt, men som jag uppfattat det är den rätt stor, så om vi ska träna wp och sådär kanske vi kan gå bort lite, så vi inte är där alla andra är tänkte jag Tungan ute

Jag kommer iaf! Russelln Hugo hänger med och eventuellt Schäfer/berner sennen blandningen Challe också. Med Hugo behöver jag träna att ha mer fokus på mig när det är andra hundar runt omkring, Challe behöver bara vara med, få lite social träning. Glad

tezzla
0

hur är det på hundön, är det massa hundar som springer lösa där?

[Empisen]
0

Ja det är det, så det kanske inte är nå alternativ ändå..
Här i Väsby finns det en lagom stor rastgård vid veterinären.. Den kanske skulle vara något?

tezzla
0

visst funkar det, men det blir svårt att träna med massa hundar lösa, plus att jag helst inte vill ha massa lösa hundar ska springa fram till mina

är det några andra som dyger upp?

Sophie&Segra
0

Vi kommer ev att följa med, beroende på hur det hela blir utformat.

Ruff blev som 13 veckor påhoppad av en annan hund, som gjort att han har blivit otroligt osäker kring andra hundar.

Så om det kommer bli mera en lekträff, kommer vi inte.. Då lösa hundar inte är något han klarar (än!).
Men blir det mera träningsträff kommer vi nog, såklart beroende på också vart det blir :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

tezzla
0

jag vill träffa er, om jag får välja så tycker jag vi tar en träningsträff som start, träffas, gör en liten pres av oss så alla vet vem som är vem härifrån,. sen socialträna, köra lite enkla lydnads/kontaktövningar, prova på lite wp, hanteringsträning osv, efter önslemål, vad man vill träna på

sen som avslut, kan dom som vill släppa sina hundar?

min ast har 6 attacker i sitt bagage i förra hemmet, han ska inte heller behöva stå ut med onödig stress och oro för att någon hund ska komma fram och hoppa på honom, min russel har nästan haft 3 lösa på sig, inga direkt agg hundar, men jag vill endå inte att han ska känna att han ska behöva ha det jobbet, han ska känna att jag fixar alla situationer åt honom, han ska bara kunna slappna av och vara, inte behöva stressa upp sig och behöva hålla koll på andra som har sina hundar lösa utan lydnad eller koll

jag vill helst ha en lugn träff där vi kan träna, umgås och jag bjuder gärna alla på fika, dricka och muffins eller dyl, någon som är allergisk mot något? kaffe blir för långt att släpa med

[Empisen]
0

Jag tycker det låter alldeles utmärkt! Glad
Då Hugo är en sån som ska fram till alla hundar också så skippar vi nog den biten.. Som du säger så kan dom som vill ta det i slutet Flört

Frågan är vart vi ska vara, hundön tar vi inte den här gången då, men om vi tar en annan hage så finns väl risken att någon annan bara kommer och släpper in sin hund?

tezzla
0

jag hitar inte alls i sthlmsområdet, men vi har varit i hellasgården 2 ggr på träff, motioncenter, det måste ju inte vara ett hundställe, bara det finns plats att vara/träna, fika parkera bilen osv

jag hoppas det finns intresse från fler att komma?

[Empisen]
0

Kollade vad Hellasgården låg, blir nog alldeles för krångligt för oss att åka… Speciellt om jag ska ha med mig Challe, som aldrig åkt buss/tåg förut.

ShitGoose
0

Jag kommer jättegärna ^^

Empisen, vet inte vad stället heter men där du gick på valpkurs med Hugo.. Skulle inte det vara nått kanske? Nu vet jag inte hur det ser ut idag, det har kanske växt igen eller nått men ändå ;)

Dock vet jag inte ifall bommen är ivägen, då kan man inte typ parkera.. Om inte ''brandnyckeln'' går såklart. Sen fika, tar man med sig så går det ju men det finns inte någonstans att köpa där i närheten vad jag vet. Men träna där går det ju iallfall, om det inte är igenväxt såklart.

Medarbetare på Sphynx iFokus

tezzla
0

#10 har du möjlighet att kolla hur det ser ut? det vore bra att bestämma en plats snart så vi ser vilka som kan komma, vi måste veta vart det ligger med, hittar ine utan gps

[Empisen]
0

#10 Jo det skulle nog fungera, vi får åka upp dit och kolla hur det ser ut! Och även om vi kan öppna bommen.

#11 Vi kommer med adress så fort vi kollat upp stället! Var nämligen lite osäker på vad det hette.

[Empisen]
0

Eller varför inte ta Väsby BK?? Glad
Finns en plan för agility och en stor plan för lydnad m.m.

Skulle det vara något?

tezzla
0

det funkar, men kolla gärna med stället om det är OK först, inte alla klubbar som uppskattar att man är där utan att vara medlem på klubben!

[Empisen]
0

Jag har skickat iväg ett mail till dom, så får vi hoppas på svar snart Glad

LinaK
0

Vad kul det hade varit. Tyvärr är det alldeles långt för mig som bor i Småland Obestämd

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Empisen]
0

Jag har inte fått något svar från Väsby BK ännu…
Vi kanske ska bestämma en annan plats? Ifall vi inte är välkommna där.. Dock så var det okej sist, när jag och min kompis inte var medlemmar, så sa hon att det var helt okej..
Men man vet ju aldrig… Flört

tezzla
0

jag skulle gärna vilja veta vilka som tänker komma, det känns inte så kul att åka 2,5 timme om det bara är en person med hund som kmr, då väntar vi hellre till annat tillfälle

jag hittar inte bra i sthlm, så jag kan inte ge annan plats tyvärr, det vore bra att ha plats och tid klar så alla kan med om de kan komma eller inte

[Empisen]
0

Jo fler måste komma, annars blir det inte lika kul.. :)

Fick svar förresten, hon skrev såhär:

Hej!

För enstaka träning om dina vänner är medlemmar i annan brukshundklubb är helt okej. Ska ni komma regelbundet och träna vill klubben gärna att ni blir medlemmar. Speciellt agilitybanan är en stor ekonomisk investering och utnyttjar man den regelbundet är det en bra idé att bli (del)medlem.

Välkomna!

Mvh Anna

[Empisen]
0

Jag tror vi ställer in den här träffen, så bestämmer vi en ny när fler är intresserade Flört

tezzla
0

låter bra, om det bara är du och jag så? Inga andra som vill/kan komma 30 april?

ShitGoose
0

Jag hänger fortfarande på.. Men det är väl lite roligare med flera :P

lil-sis
0

Min skulle bli snorglad om han fick träffa "likasinnade" men kan inte vara lös och är äh skällig just nu.

tezzla
0

vi kanske kan planera nytt datum nu i sommar?

[Empisen]
0

Det tycker jag! Ska vi ta någon helg i Maj?

Xondah
0

Jag skulle gärna också komma på en träff ju.

Men blir det inne i Sthlm så tror jag inte att jag kommer, för jag är så usel på att hitta inne i Sthlm. Dit åker jag bara om jag absolut mååste.. haha. :)

Blir det en träff utanför Sthlm så kommer jag. :)

tezzla
0

jag ställer ut 14 maj sen håller jag i träningsläger och km för wpgruppen 28-29 maj, så i maj blir lite tajt för oss

i juni är vi borta 4-6 och sen är Yatzy med uppfödarna hela helgen efter

lil-sis
0

14 maj gör vi MH om jag får ordning på papprena (en del ska inte hålla på med papper, de har inte ens registrerat någon ägare på honom!).

13-27 juni har jag semester. Första helgen i juli åker jag till London och sen jobbar jag alla fre-sön tom mitten av aug MEN jag jobbar natt, så är det hyffsat tidigt på dagen är det inga problem.

[Empisen]
0

Men 21-22 Maj? Eller du kanske vill ha någon ledig helg hemma Tezzla? Glad
Annars får det bli någon gång i Juli.

tezzla
0

tror inte vi gör något då, vi kmr om det blir lite folk och hundar =)

ShitGoose
0

Jag är lite osäker på ifall jag kan komma 21-22 Maj, beror lite på vilken dag det skulle bli.. Men det ordnar sig :)