Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 1593 ggr
LinaK
0

Kräsen?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är din jack russell kräsen av sig?

Typ att den har svårt att äta upp all sin mat, den gillar inte så mycket olika mattyper mer än det vanliga.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Empisen]
0

Ja, Hugo är väldigt kräsen när det gäller mat.. När han väl gillar maten så äter han det en vecka och sedan tröttnar han på det…

[Emma-Rhino]
0

Hm, kan jag inte påstå att Teddy är. Men jag vet att hans mamma och bror är det. Mina bröder äger de två =P Och de behöver special mat och gillar de inte maten struntar de i att äta =)

Men inte Teddy =)

LinaK
0

Sigge är då inte kräsen, han äter ALLT med glädje. Vilken fodersort som helst, allt hundgodis man ger han äter han, alla tuggben. Så det är rätt skönt att han inte är kräsen. Min havanais däremot är lite mer kräsen av sig.

Sophie&Segra
0

Ruff är inte kräsen för fem öre, tror aldrig under hans 7 mån långa liv inte ätit upp varenda foderkula som han fått Tungan ute

Han äter allt med glädje! Jätteskönt faktiskt.. Då mina två tidigare JRT va extremt kräsna o åt typ var tredje dag eller när det passade dom..

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Empisen]
0

På tal om mat, vet inte om vi diskuterat det här tidigare men låter ni maten stå framme eller ger ni den specifika tider? Om ni gör det, tar ni bort maten om hunden inte äter direkt?

Sophie&Segra
0

Ruff & Xoxie får mat 2 ggr om dagen, nu äter ju dom alltid sin mat - men skulle dom inte gjort det hade dom fått ca en halvtimme på sig, sen hade maten åkt bort och jag hade testat på kvällen igen.

Så har jag gjort med mina andra vovvar som varit matstrejkare Tungan ute

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

LinaK
0

#5 När Algot var ensam var han himla kräsen, så när han inte åt upp sin mat så tog jag bort den efter ca 20-30 min. Sen fick han den igen på kvällen, märkte faktiskt att det hjälpte. För han började äta, om än vääääldigt sakta i början, men spelar rulle liksom han åt Glad Hur gör du med Hugos mat?

[Empisen]
0

#7 Det har varit väldigt olika.. Nu när han ätit doggy ett tag har jag låtit maten stå framme, men nu när jag bytt funderar jag på att ställa ner maten, säga varsågod, vill han inte ha då så tar jag upp den direkt och så får han sen på kvällen (om det är på morgonen han inte vill ha), är det på kvällen så får han helt enkelt dagen efter på morgonen Glad

tezzla
0

Yatzy kan försöka vara vrång med maten ibland, men äter han inte så får han vara utan tills nästa mål, han får 2 ggr om dagen

När Freja löper kan det vara matvägran, men han får svälta, tänker inte dalta och ge annat så han lär sig att om han vägrar så får han annat/något godare, en frisk hund svälter inte sigsj, dessutom är det inte bra att byta foder och hålla på, man ska hålla sig till 1 tycker jag som hunden verkar må bra av, det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid nytt