Fäller strävhåriga JR?
Jag har haft JR tidigare o då en släthårig. Tyckte att det var rätt jobbigt med pälsen då dessa vita hårstrån fastnade i ALLT!!!! Nu är jag sugen på en ny JR men skulle gärna slippa så mycket hundhår som möjligt o började då fundera på en strävhårig. Hur är det med strävhåriga, fäller dom? Har kompisar som har borderterrier o cairnterrier o dom fäller knappt något. Mina föräldrar har en JR som är broken o hon fäller konstant känns det som.
Vad jag har förstått det så fäller de om man inte trimmar dem, det är de långa hårstråna som faller av. Men om man då trimmar dem regelbundet så fäller de inte. Men hon som sa detta sa också att man skulle trimma 1-2 ggr i veckan, vilket jag förstått nu är alldeles för ofta.
Jag har en strävhårig och hon fäller ja, men kan inte säga om det är mycket eller lite då hon är min första hund och inte har något att jämnföra med. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har haft två strävhåriga. Den ena fällde inte alls - och han trimmade jag typ 2 ggr/år.
Den jag har nu, fäller knappt något, och han är idag 7 mån,och blivit nertrimmad en gång.
Jag tycker inte att dom strävhåriga fäller märkbart.
Den släta JRT jag hade, tyckte jag att jag hade hår efter ÖVERALLT hela tiden, så jag "rekommenderar" verkligen en sträv JRT 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Låter ju lovande med en strävhårig. Min släthåriga fällde hopplöst mycket men vart något bättre efter det att jag gav henne något medel som man sprejade på maten. Kommer inte ihåg vad det hette men köpte det hos veterinären.
Vad var det för medel? för att hon skulle fälla mindre eller?
Ja det var för att hon skulle fälla mindre. Har inte en susning om vad det hette, det var rätt många år sen. Men det hjälpte iaf!
Min strävhåriga fäller inte heller något, kan lossa lite hår om han är väldigt otrimmad. Annars ytterst lite.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Teddy fäller när man gosar men inte sen jag trimmade honom. Fast nu är det samma igen så måste trimma igen. =P
Teddys bror som är släthårig och ägs av min äldre bror fäller som fasen! Och de kan man ju inte rycka eller knapt borsta heller.
Då ska jag absolut sikta in mig på en strävhårig denna gång. Även om jag tycker släthåriga ser mer eleganta ut sas. Men jag hoppas jag hittar en bra individ med samma färger som min förra JR, vit/tan som jag tycker är den absolut finaste färgställningen.
Här kommer några kort på min underbara Jessie som jag saknar mer o mer för varje år. Nästan 7 underbara år fick vi tillsammans. ♥
åh vad fin <3
Oj va hög hon va!! 
Men superfin va hon!! 
Jag har en sträv i Vit & Tan i typ samma teckning som din förra, men med fläckar på kroppen - kan lägga upp bilder om du vill? 
fin, hon var ingen skkrussel va utan den andra va? jrtc?
Hon var jätte fin. Säger som Tikaani: vad hög hon var!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hon var reggad i JRTC o ca 38 cm hög så hon var rätt stor. Mamman var lågställd men pappan högställd. Letade länge efter en släthårig JR som skulle vara vit/tan o fick napp efter en köpesannons i Ridsport. Åkte mer än 40 mil enkel resa för att hämta hem henne. Kanske inte det bästa sättet att köpa valp på, enbart utseendet o det enda jag hade sett innan jag hämtade henne var ett kort. :) Men det kunde inte ha blivit bättre!!♥
Nästa gång ska jag vara lite mer "seriös" för sån tur har man väl bara en gång.:)
#11 Jag vill gärna se din JR!!!!
Här är min lille Ruff, otrimmad - men jag tycker han är sötare så 

Guud så söt!!! Vill ha!!! :)