Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 3395 ggr
[Emma-Rhino]
0

Huset fullt av hundar.

Har ni sett det programmet? Jag kollar lite då och då och märker att majoriteten av raser som behöver nya hem är just Jack russell! Kan det vara för att så många inte fattar vad de ger sig in i och behöver omplacera sina hundar eller vad tror ni?

Tycker också att programmet ger för lite information om hur snett det kan gå och verkligen förklarar hur viktig aktiveringen är!

Sophie&Segra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har precis som du lagt märke till att det är många Jack Russells som varit med i programmet.

Och jag tror det är som du skriver, att folk köper hunden för dom vill ha en "pigg, alret liten hund". Men det dom inte vet är att dom får hem ett litet sött monster istället! Flört

För övrigt gillar jag inte alls programet. Tycker att det är bra att dom informerar nya/blivande hundägare om hur det Kan vara att ha hund. Men dom glömmer ju det viktigaste. Dom visar lite roliga aktiviteter (Som dom för övrigt utför käpprätt åt skogen fel i mina ögon. Se bara på Whippet/BC tiken som låste sig totalt när dom skulle få henne o simma. Höll på o flyga i taket!) och myser lite med hundarna, som om det vore allt liksom?! Tungan ute

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Emma-Rhino]
0

Håller med dig, gillar inte programmet alls men känner ändå att jag måste kolla!

Sophie&Segra
0

#2, Haha.. Jaa, jag kollar varje gång och sitter o svär för mig själv o blir alldeles upprörd över vad dom håller på med.
Och för att inte tala om hundarna dom presenterar för familjerna..
Nej, nu blir jag sådär upprörd igen, haha!

alva-m-t
0

Jag tycker att programmet är bra, men har också reagerat på att dom har många JRT med i det. Men hur mycket kräver en Jack Russel terrier egentligen?

Har tittat på alla avsnitt, förutom lite på början på det första, men annars har jag tittat på alla avsnitt, tycker inte att dom gör några bra aktiviteter, som typ godissök, vad hjälper det dom att välja hund?

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Sophie&Segra
0

#4, Hahahahahahahahaha, _som typ godissök, vad hjälper det dom att välja hund?
_Oj som jag skrattade, för det är ju så sant! Vad hjälper Godissök dom att välja sin framtida hund?!

Hur mycket en JRT kräver är självklart från hund till hund. En granne till mig, hade en hane på 2-3 år som dom bara gick promenader med. Inga tänk-aktiviterer eller nått, och han var hur trevlig som helst och mådde prima. Inge stressad, understimulerad eller något.

Min förra hane däremot löpte amok om han inte fick gå sin 1½timmas prommis och halvtimmes mentala träning/dag. Då rev han i tapterna, tuggde på skorna, jagade katterna och va helgalen.

Valpen jag har nu är ett mellanting, han blir spattig om han inte får springa av sig men tycker även det är skönt att bara ligga i soffan o gå runt kvarteret. Men han ställer ALLTID upp på träning, lek o bus - och ÄLSKAR det. Han har det berömda Av och På knappen, precis som Jag tycker att Jack Russells ska ha :)

Så, jag tror det är mycket ifrån hund till hund. Men att Jack Russell ÄR en krävande ras, som kräver en rätt erfaren ägare - är nog något vi alla är överens om :)

LinaK
0

Ja det är många jack russells med har jag märkt.
Ärligt talat tycker jag inte att vissa utav dessa russllar har passat till familjerna som söker hund. Som tur var har väl ingen jack russell blivit vald va? Har nu inte sett så många avsnitt men inte sett något dom gångerna jag kollat.

Tycker det skulle vara lite mer informativt, nu är det mer att OM du skaffar hund kan du träna freestyle, du kan göra godis av blodpudding, du kan simma med din hund. Istället för att man kanske tar upp vad det innebär att ha hund och visar lite av det istället.
Nej jag är inget fan av det programmet faktiskt. Men tror det skulle kunna bli väldigt bra med ett annat upplägg.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Xondah
0

Ja verkligen ett skitpogram.

Man känner allt en liten klump av orättvisa för alla små russlar där ute som ingen förstår sig på. Dom är för söta för sig eget bästa.

Skulle vara lag på att man bara fick sälja en hund till en köpare som gått en raskurs eller något.

Jag tycker ofta att säljare inte tar sitt ansvar. Träffat många som blivit sagda av säljare att de funkar bra att bara gå 4 promendar om dagen och kasta lite boll.

Sen finns det ju köpare som lurar säljaren att den kommer aktiveras si och så såklart… :o Synd om jyckarna är det iallafall…

TeamSydney
0

Sydneys 3 syskon var med i programmet, de var inte omplaceringar utan till salu hundar.

Jag gillar själv inte programmet efter att ha sett det :/

Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se

Medarbetare Jack Russell Terrier

Youtube Kanalen

Copyright på alla bilder!

Sophie&Segra
0

#8, Ja.. Jag har tänkt på det, att en del va sjuuuuuukt lika Sydney - det förklarade ju saken Tungan ute

TeamSydney
0

Hahah ja, hjalmar och helmer och helga :D

Youtube Kanalen

Michaela-N
0

#10 Neeeeeej var det dom? 
Jag blev jätteförälskad i Hjalmar, verkade vara en sån mysig liten pluttis!

TeamSydney
0

Haha ja dom är underbara pjkar, båda är sålda nu :)

Youtube Kanalen