Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettträning-tävling
Läst 1913 ggr
LinaK
2011-08-19 14:27
0

Aktiveringstips

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I denna tråd tänkte jag att vi kunde dela med oss av lite aktiveringstips.

Hur aktiverar du dina hundar och har du några bra tips på övningar?

Både fysiska och hjärngympa kan man lägga in i tråden.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Empisen]
2011-08-20 12:34
1

Fysiska - Cykla, gå långpromenad, simma m.m.

Psykiska - Gömma godis inomhus eller utomhus, lägga köttbulle i gammalt märgben (uppskattat här hemma), lära in trix, använda sig av nina ottosson spel, träna lydnad, agility, spår, sök o.s.v. (både psykiskt och fysiskt)

Finns mycket! Glad

mieeow
2011-08-20 14:34
0

En sak som Yoshi älskar, är när jag tar en toarulle, viker en änder, lägger i papper, sedan godis och mer papper, och viker sedan ihop andra änden. Sedan får hon själv få ut godiset.

När man vill göra det lite svårare kan man gömma den och låta hunden söka, eller binda något band runt toarullen så det blir svårare att öppna. Ännu svårare blir det om man lindar papper runt om också, och sen ett band :)

Varje gång jag tar upp en toarulle så blir Yoshi helt galen, springer runt mig och viftar allt vad hon kan på svansen :D

Annars har jag också gjort så att jag tagit tre muggar/burkar/glas (i början två) , lagt dem upp och ner med en godisbit under ena. Jag byter plats på dem och sedan får hon nosa sig till den som gömmer godiset och sedan lyckas vända på den :) Detta uppskattas också mycket av Yoshi! ^

[Empisen]
2011-08-20 15:44
0

#2 Toarulle brukar jag köra med Hugo också, men han vet exakt hur man får upp den så är inte så kul längre Tungan ute

mieeow
2011-08-21 13:08
0

#3 man får göra det svårare hela tiden, jag gör samma sak till råttorna, men då hänger jag upp den så det blir svårare. kanske något man kan göra till hunden med? :P

Sophie&Segra
2011-08-22 18:02
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Att shejpa fram tricks, och låta hundarna själv bjuda på beteenden, är något vi gör mycket.

Lära in massa onödiga tricks och sånt, är ju alltid bra hjärngympa.

Sen har jag införskaffat mig två Nina Ottosson spel, som hundar fullkomligt älskar - bra aktivering för regniga dagar, och perfekta då man ju hela tiden kan variera svårighetsgraderna.

Fysiskt, så är jag rätt lyckligt lottad att ha två hundar som ÄLSKAR att springa o busa med varandra, och på så sätt får dom nästan all sin fysiska aktivitet. Vi går sällan koppelpromenader, då jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt Oskyldig
Så istället brukar vi traska runt i skogen och hundarna far omkring som tokar, och får på så sätt använda varenda liten muskel i kroppen för att klara av att springa i den terrängen.
Sen är jag också lyckligt lottad att bo vid en rejält stor hundrastgård och flera stora ängar, så där är vi varje dag minst en timma och hundarna får springa av sig och röjja runt - något dom både älskar och blir trötta både mentalt och fysiskt av Glad

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.