Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 3503 ggr
[Deleted Account]
0

Känner igen symptomen?

Imorse kräktes min hund i mammas säng. Det var potatis och leverbitar, som vi åt till lunch. Helt klart var det pappa som tjuvgivit honom det fastän vi skällt ut honom att inte ge hunden våran mat. Sigge, som hunden heter, är lös i magen och är rätt ynklig i ansiktet. Gnyr tyst tyst för sig själv. Har han blivit matförgiftad? Vi testade ge honom godis, vilket han först spottade ut men sen åt upp igen.
Jag klämde honom nyss försiktigt vid sidan av magen och då började han darra jättemycket, så han verkar helt klart ha smärtan i magen/tarmarna.

Några ideér? Om det inte går över till imorgon blir det helt klart veterinär besök.

tezzla
0

ge ingen mat eller minska maten och låt hunden äta enbart sin mat och se om det går över, annars skulle jag åka till vet och se om man kan få någon pasta eller något som hjälper till att stabilisera magen igen, alla hundar är olika, min russel och blandras har stålmagar medans min amstaff har känslig mage!

hur gammal är din hund, är hunden svullen?

är det magomvridning så brukar dom vara svullen och kunna pipa men då brukar dom inte kunnas kräkas så det tror jag inte det är, han kanske fick mycket mat av din pappa helt enkelt att det blev för mycket?

hoppas Sigge mår bättre snart igen

[Deleted Account]
0

Han sov bort det! :D Han har vart pigg och sitt vanliga jag hela dan idag. Ibland har han inte orkat springa men det är förståeligt om han är lite öm i magen fortfarande. Men tack för att brydde dig!

[Emma-Rhino]
0

Är ju lite sent ute. Men när en hund är dålig i magen, kräks osv brukar man säga: Två dagar utan fast föda. Riskok och fil är bra att ge. Ofta går det över. Precis som vi människor händer det att de blir dåliga, diarée osv utan att det är något.

Blir det inte bättre så ringer  man vet.

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Har hört att man inte ska ge fil då det innehåller laktos, och vissa hundar kan vara laktosintoleranta, men jag vet inte riktigt Glad

Kokt fisk och ris ska vara skonsamt för magen.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se