Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmänt
Läst 3872 ggr
Hewea
0

Öron på unghund

Hej alla!

Jag har en hane på 6 månader som har felställda öron. De hänger åt sidan istf rakt fram, han ser ut som en pitbullterrier.

Inte för att det gör så mycket, men jagundrar om man kan hjälpa öronen på traven lite med t ex tejpning så att de hamnar rätt. De har hängt rätt i perioder, men sedan 1 månad hänger de konstant fel.

Är det någon som har erfarenhet av detta?

MVH//Helena med Lukas

LinaK
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej,

Har du tänkt att ställa ut honom?

Jag tror att det kan vara lite sent att tejpa öronen på honom nu, han är ändå 6 månader. Man brukar ju tejpa (på andra raser) när dom är valpar (typ runt 4 månader tror jag) Men du kan ju göra ett försök. Annars så tycker jag att du ska höra med din uppfödare.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Hewea
0

Jo, vi hade tänkt ställa ut honom, men det är inte så viktigt. Det är mest en utseendefråga faktiskt, jag älskar honom och han fungerar jättebra på alla vis, men det där fina Russelfejset saknar jag lite;)

Tack för svar!

MVH//Helena

tezzla
0

du kan alltid försöka tejpa, har du möjlighet att posta bild på hund/öron?

Hewea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Tills för en månad sedan var öronen rätt och nu ser de ut så här! Ibland tippar de lite mer framåt men inte helt och hållet.

MVH/Helena

tezzla
0

söt hund =) jag hade provat att tejpa, det skadar ju inte att försöka, det kan ju inte bli sämre av det. vart kmr han ifrån?

Eskimonica
0

Jag håller med tezzla, prova att tejpa, kanske att man kan få till ett någorlunda bra veck på örat som är mer JRT?=) Bara hunden inte lider så gör det ju ingen skada. Jag fick tips av uppfödaren på en av mina hundar att massera öronen tex när man ligger i soffan o myser. Kanske kan funka, om inte så gillar mina hundar det iafSkrattande

www.myrvangs.se

Hewea
1

Ja kanske provar! Men alltså hur gör man? Vilken tejp ska det vara? Jag vill ju inte att det ska vara alltför obehagligt för honom! Hm får se hur jag gör! Massagemetoden verkar ju mysig på alla sätt. jag börjar med den tror jag!

På bilden min andra Russel - Penny som inte är godkänd men sötast i hela världen för mig. så ska en Russel se ut!!!

Tack för svar!

Helena

[Empisen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min russell har också "pitbull öron", hans kan hamna rätt ibland men tycker han ser så töntig ut då.. Tungan ute

[MatildaTure]
0

Min valp på 4 månader har ett öra som alltid hänger "rätt" men ett som har börjat lägga sig åt sidan då och då. Jag har funderat på att kanske ställa ut i framtiden, och vill hur som helst gärna ha framåtliggande öron. Har tänkt att endast tejpa på natten eftersom han använder sina öron så mycket när han "pratar" med andra hundar. Hur tejpar man öronen? Tacksam för tips! :)

Hewea
0

Matilda! Det var ungefär då min hund var 4-5 månader som öronen började vika sig fel, i samband med tandlossningen. Sedan drygt en månad har båda öronen legat fel, men den senaste veckan börjar de stå upp mer och sedan några dagar tippar det ena örat rätt då och då! Jag vet inte heller hur man tejpar utan att hunden får obehag av det, så jag vill också gärna ha tips!

Hewea