Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: uppfödning-avel-valpning
Läst 2329 ggr
Challesengla
0

Annons. Råd & tips på innehåll

Jag ska snart igen lägga ut en ny annons på mina valpar och vill ha lite tips och råd på vad ni tycker är viktigt att det ska stå i den och vad som skulle tilltala er att kanske köpa av just den uppfödaren annonsören.

Förutom standard text (i min mening)

SKK-reg, vaccinerade, chippade, avmaskade, ej under 8 veckor. Vana vid människor och småbarn, bilvana. Mamman är patella, höft röntgad, ögonlyst AU, pappan ögonlyst UA. Hårlag kan bli, slät eller sträv. Endast seriösa gör sig besväret att höra av sig.

Utöver det vill jag beskriva dem lite mer och vad jag önskar att Du som köpare ska kunna uppnå. De är super goa, Du ska ha tid (får ej lämnas ensamma flera timmar), ork. Gärna ett medelålders par som gillar natur och friluftsliv. Andra intressenter kan givetvis också höra av sig. Du kommer att få en vän och följeslagare för livet. Jag önskar också att kunna ha fortsatt kontakt i framtiden och följa dem i sin fortsatta utveckling.

Blir det för mycket, hårda krav?

Tips tack!

Elcyion
0

Jag tror du skjuter dig själv i foten om du skriver att du föredrar en viss ålderskategori. Jag som yngre köper skulle aldrig kontakta dig om du skrev så Glad Även om du har skrivit att andra också får höra av sig. Vad är det du vill uppnå med att först och främst sälja till medelålders par? Är det den stabila ekonomin, att de vet hur livet ser ut, har haft många år på sig att skaffa hundkunskap…?

Medarbetare på jack russel terrier

Challesengla
0

Pengar är bra men alla har vi väl perioder i livet med mindre i plånboken, hund kanske är orsaken till att den del orkar jobba når positivt.

Jag vill att den som köper ska ha en tanke på framtiden. Jobb, familj, barn. Eventuella barn ska inte få skylla på att tiden inte räcker till.
Hunden fanns kanske först.

En hund är ingen sak som man flyttar och säljer hur som helst.

Det finns många unga som lever och är underbara med hund.

TAck för rådet!

Challesengla
0

Säljer definitivt INTE till första bästa.

Av förra kullen hade jag kvar en tik i 8 månader innan jag hitta rätt. Och idag lever hon som  en sessa.

Vissa har det "för" braGlad

Elcyion
0

Bättre att använda det du vill uppnå med medelålders par i annonstexten. Tex genom att skriva att en hund lever i många år framåt, och att de personer som har hört av sig måste ha funderat igenom hundköpet ordentligt och veta att det finns möäjlighet att ha hund 10-15 år framåt (eller hur du nu vill formulera det). Då får du med det du vill, utan att skjuta dig själv i foten :)

Medarbetare på jack russel terrier

tezzla
0

Jag tycker inte man behöver skriva allt för mycket i en annons, jag hade mest velat veta, ras, pälslag, hälsostatus, meriter på föräldrar,kön på valparna, vad som medföljer ett valpköp hos just er & sjklart pris och när dom är levklara och kontaktinfo, gärna hemsida om det finns

lämnar man lite åt fantasin så hör folk av sig och det gör man om man är seriöst intresserad, men tyvärr är marknaden rätt mättad på russel just nu, min fråga är, vad tänker du ta för pris? är föräldrarna meriterad på något sätt?

det verkar som du mer tänker sälja dom som sällskap? inte träning?. det låter så i annonsen iaf.

Challesengla
0

Tack för råd och tips! Mina hundar har inga utställnings eller andra meriter.

Tills jag hittar bra köpare kommer de att bo hemma hos oss. På gott och ont…..

tezzla
0

vad tar du då för en valp? du kan ta det på med om du inte vill svara här

Challesengla
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

mellan 7-8000