Lilla Ture
Nu är han hemma från att ha kastrerats. När jag skulle hämta honom så stod jag och mamma och väntade ett tag i vänrummet. Han hörde att jag var där och började yla. Tillslut var de tvugna att hämta honom ;)
Min annars så pigga kille verkar lite medtagen och nu vill han helst ligga nära matte, under filten.
Lilla prinsen
Åhhhh. gubben! Så eländiga de är när de har varit sövda! I vår blir det dags för min Lukas. Tur att de inte vet om vad som ska ske i förväg!
Ja helt sjukt vad han är ynklig. Och så rastlös i kroppen, det är svårt att veta vart det är skönast att ligga. Skrutten.
han är så söt =)
Tack tezzla :) Din yatzy är helt underbart snygg. Har dessutom trillat över ett av dina klipp där ni tränar lydnad, riktigt tjusigt!
Här sitter jag med en liten vovve som vägrar lägga sig ner, än mindre somna, med tratten på. Han är en rätt bestämd herre och jag har svårt att tro att han kommer ändra uppfattning. Än så länge verkar han inte så intresserad av såret men vågar ändå inte lämna honom utan uppsikt utan tratt. Finns det något annat sätt? Sätta på ett löpskydd som skyddar lite iallafall?
jag hade inte chansat eftersom sånna skydd lätt kan åka av/skava, det är jobbigt med tratt, min tik satt som ett ljus och vägrade röra på sig med tratten i början när hon opererat sig, sen var det fullt ös som vanligt så köksstolar flyttade på sig =) det är bra om dom vänjer sig med tratt/krage om dom blir sjuka i framtiden, att dom lär sig att det inte är någit farligt, allkt måste inte vara kul, just nu håller jag på att munkorgstränar, vilket min rrussel inte gillar, men det är ett måste om vi ska kunna köra race med honom. gör ingen stor grej av det, ömka honom inte, var som vanligt
Håller med skulle inte ta av tratten när han är själv, när Sigge kastrerades så hade han en sådan uppblåsbar krage när jag hade uppsikt över honom, sen på natten hade han krage på sig. Jag tyckte det gick mycket bättre med den uppblåsbarakragen.
Lilla Ture då, han ser så ynklig ut! Dom blir så ihopsjunkna i kroppen när dom kastreras, se eländiga ut
Man mår riktigt dåligt av att se dom så. Hoppas såret läker fint.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ja det är nog bäst att han får ha på sig den. Jag fick totalt 1,5 timmars sömn inatt, antar att det är så det är att ha sjuka barn haha ;) Ja Lina, visst ser han för ynklig ut :p Han vill ut och kissa hela tiden. Förut har jag rastat honom ca var tredje timma men nu står han vid dörren en gång i halvtimmen och sedan kissar han en hel flod. Konstigt
#8 Stackare, hoppas du får sova bättre inatt nu då
Kan säga att när jag kastrerade Sigge var det samma sak, han kissade en hel flod varje gång, och han kissade typ bara en gång på promenaden. Ibland kunde han inte hålla sig så han kissade inne
Det höll på ett bra tag, så jag trodde till och med att han var inkontinent. Var hos vetten med honom. Men dom sa att det var inte vanligt på en sån ung hund att den blir inkontinent, och en inkontinent hund har oftast svårt att hålla tätt och pinkar lite och ofta.
Men det gav sig och nu är han som vanligt, dock så är det ju inte det här småpinkandet överallt som hanhundar oftast har för sig. Han pinkar några gånger sen är han nöjd.
Det stora negativa med honom var att han blev åksjuk efter kastreringen, jätte tråkigt då vi åker mycket 
#9 Haha ja jag hoppas det, men han verkar ha vant sig vid tratten nu :)
Tråkigt med åksjukan :( Ture är åksjuk när han sitter i bälte bak, men inte fram plus mår bra om han åker i bur :)
Hur går det för Ture? Har han återhämtat sig som han ska? 
#12 Det går toppen! Om man bortser från att jag har en tickande bomb här hemma som bara väntar på att det ska hända något så att han kan explodera. Överskottsenergi är bara förnamnet haha. Men jag aktiverar så gott jag kan med spår och lek och tricks, men han saknar att springa lös i skogen och leka med sina kompisar. Som tur är har han varit helt ointresserad av såret så han har sluppit tratten helt. Imorgon ryker stygnen, då blir det ut i skogen och träffa favvokompisen! Är allt bra med dina hundar? Läste i någon tråd att sigge har blivit skotträdd om jag inte minns fel.