Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: uppfödning-avel-valpning
Läst 4227 ggr
Zahara
0

Ingen svans ingen analöppning!

En av tikarna i kullen föddes utan svans, jätte sött MEN vid närmare kontroll så satt hennes vulva där analöppningen normalt ska sitta och analöppningen….ja den finns inte! Valpen mår jätte bra och e pigg och äter men hur fungerar detta? Självklart ska hon till veterinär! Någon annan som varit med om detta?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

dermot
0

Vad kul med bebisar! :)

Sätter en tass, har aldrig hört talas om det! Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Forgetful
0

Tass

//Forgetful

fia-mia
0

Tassar också

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Saiipz
0

tass med.

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

LinaK
1

Jag hoppas innerligt att dom har kontaktat veterinär redan. Detta är ett allvarligt fel, jag är väl inte den som ska ställa diagnoser men jag skulle tro att det ser ganska mörkt ut för den stackars valpen. Var ska den göra av sin avföring? Har dom inte kontaktat vetten så be dom ringa jourhavande veterinär på en gång.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Läste på ett annat forum (inte ifokus) om en som hade fått en valp utan analöppning den hade avlivats akut (alltså avlivats hemma)

Tycker väl det säger sig självt egentligen.

Zahara
0

Jo jag hoppas med att de nu har kontaktat vetten! inte mina valpar och de hade inte själv sett det förren jag påpekade det och då var valparna redan en vecka! Dock som jag skrev innan mår valpen lika bra som sina syskon, växer fint och äter så man undrar ju lite hur den får avföring! Han skulle kontakta vet dagen efter vi var där (vi var där 21 på kväll)

mieeow
0

Sätter en tass här! Hoppas det går bra för valpen! att man kan fixa på något sätt så den klarar sig. Men… om den redan är en vecka och mår bra så borde den väl kunna göra av med avföring på något sätt??

Zahara
0

#8 Jo jag tycker det med! Undrar om inte anal och vulva hamnat i samma öppning eller så…. ska ringa nu i helgen och höra hur det har gått för dem :)

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur har det gått? *nyfiken*

Zahara
0

Vet inte, ska ev ut nu i helgen och titta på valparna i gen så ska höra med honom då hur det gick med den lilla svanslösa :)

Zahara
0

Svar till er nyfikna kommer nu :)

Valpen blev tagen till vet direkt dagen efter att jag hade varit där, valpen visade sig inte ha någon analöppning och avlivades, dock var den pigg och kry men den hade inte överlevt utan en större operation tyvärr..

mieeow
0

åh, stackare… men det är ju det ända man kan göra, och hellre avliva nu då den är frisk och kry och utan smärta, än när den börjar bli dålig utav sig defekt.

Zahara
1

Håller med! Nu vart det en glad och fin valp som fick somna in istället för en sjuk med plågor.

LinaK
0

Så synd, men det var ju helt klart för valpens bästa.

Hoppas de andra valparna är friska och krya!

Zahara
0

de är pigga och glada och snart redo för flytt :)