Ska inte jrt´s vara robusta hundar?
I så fall har jag nog fått ett måndagsexemplar
Vi var precis ute på sista nattkissen tillsammans med en annan hund som är här några dagar. Pitbullkorsningen förväntade jag mig med problem med då det regnar. Men hon gjorde det hon skulle. Min lilla jrt (som tom hade täcke på sig) kissar precis utanför porten och visar tydligt att nu ska vi gå in igen.
Sen går han som en bromskloss hela vägen till parkeringsplatsen och surar hela vägen hem därifrån…
Vilken perfekt jakthund han hade blivit *skrattar* Kan se framför mig hans min när han inser att ägaren/jägaren vill att han ska hoppa ur bilen när det regnar *fniss*
Medarbetare på jack russel terrier
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
haha men lille då, men som jag sett som du skrivit innan att han har dålig muskulatur och är lite tunn så fryser han väl förmodligen
Eller så är det bara så att vissa hundar helt enkelt inte gillar regn.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Mina två är riktiga muskelknippen och båda två avskyr regn och rusk. På kvällarna om det regnar, går båda in under granen som står vid huset och snabbkissar sedan rusar de in igen!
Vatten ovanifrån avskyr de allstå men vatten som finns i diken och leriga pölar är väldigt kul! Där kan de hålla på att plaska hurl länge som helst. Ja ja, vatten som kommer ur kranarna inomhus i form av duschning är extremt äckligt:)
Min JR hatade regn. Sprang snabbt ut för o kissa o sen in igen. På vintern frös hon som en liten gris så det var täcke som gällde.
Yatzy bryr sig inte om regn eller snö, Yatzy och min blandras klarar regn/kyla jätte bra, medans min amstaff fryser jätte lätt
Min tik tycker inte om regn, snö, blött gräs och vattenpölar. Kort sagt allt som är blöt är superäckligt och då går hon ofta på tre ben.
Nä det är ju ganska lustigt men tik sprang också runt vattenpölar, aldrig att hon satte sin tass i en sån. MEN att bada i sjöar, hav o pooler det var det bästa hon visste.
Har bara en av 5 russllar som vill gå ut när det regnar.
Haha min tik älskar alla väder :D snö framförallt, då är hon överlycklig. Regn verkar hon inte bry sig om och blåst är bara jobbigt när man nästan flyger iväg ;)
Senaste regnvädret hade han sitt fleece täcke på sig. Det mer duggade än regnade. Ludde gick och ställde sig under närmaste buske och tittade på och såg ut att säga: Här står jag bra. Vill du bli blöt så är det ditt problem.
Medarbetare på jack russel terrier
Låter som du fått en av samma kaliber som jag! Får lyfta ut honom när det regnar för att han ska kissa! Skotträdd är han med så han hade nog sprungit och lagt sig sidan om kaninerna istället :)! Hatar åska gör han med coh det är honom och inte treåriga tösen som man får trösta vid åska!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Jag har väl haft tur som fått en tik som inte har nåt emot varken regn eller blåst (till skillnad från hennes matte
).
Däremot är hon oerhört skotträdd, något som vi ska jobba bort.